Har en 945a som har varit isbil och almänt slutkörd, såg ut som skit när jag fick den, har bytt dörrar skärmar och huv samt rensat invändigt, ska nu sätta i en v8 med hx55 turbo, har haft en b230f som jag körde på 1,6bars ladd 13... Visa mer
Har en 945a som jag kört dragracing med, började med en b230 som fick smaka på ordentligt med överladd (1,6bar) på en f motor, körde 13sec på 402m, nu vill jag bygga på v8 istället, får se hur det går
Har hållt på med bilen ett tag och bestämde mig för att göra en tråd nu, har gjort väldigt mycket som jag inte skriver om nu, men ska lägga upp bilder och skriva vad som sker hädanefter
Gamla motorn bestod av egenbyggt grenrör t3t4 turbo 398 spridare BTR oljekyl stora 940 ic och stora 940 kylet och en massa laddtryck 1,6 bar, 4-puckad ofjädrad sinter i en m-47 och svetsad diff gjorde 13 sec på 402m på kjula dragway
Försök till uppstart idag, gick sådär gnista finnes o soppa får den, slog väldans massa lågor ska ställa in den lite imorgon då min tjej tyckte det var myskväll idag och inte garage kväll