2353
Sök

Köpa bredbandslambda

243 Inlägg
29 december 2013
Trådstartare
Hejsan!

Satt och funderade på varför inte folk köper typ bredbandslambda från ebay? Är det just på grund av att det blir jobbigt om de är problem med dem o skicka tillbaka med garanti o liknande? Eller litar man inte på kvaliten?

Tänkte själv beställa hem ett par:
http://www.ebay.com/itm/INNOVATE-3844-M … mp;vxp=mtr

Bra mycket billigare än här i Sverige, dock får man ju vänta ett tag på prylarna men de kan de ju vara värt.

Samt jag satt o fundera på att de måste vara rätt bra verktyg till besiktningen då vet man ju lite sisådär hur motorn går de vill säga magert eller fett? Samt en billig försäkring vid trimning..

Mvh Max

5 732 Inlägg
29 december 2013
Stor risk att åka på tull-avgift på paket från USA så blir inte så mycket billigare i slutändan.

Däremot inom EU finns det några enstaka hundringar att spara.

Köpte själv en LC-1 från Ebay från Belgien (om jag inte minns galet, något EU-land var det iaf). Lambdan gick på 1500kr med fri frakt, billigaste jag hittat samma kit för i Sverige var 1700+frakt.

Det sjuka är ändå att det bara tar ca 4-6 arbetsdagar att få hem saker från EU-länder och inom Sverige tar det i snitt 3-4 arbetsdagar (iaf här uppe i norr).

Däremot det som ofta avskräcker folk är rädslan att bli blåst på pengar (många verkar tro att risken är mycket större att bli blåst från utrikes än inrikes) och eventuella problem vid garantiärenden/returer.
Senast redigerat av simlar (29 december 2013)

4 670 Inlägg
29 december 2013
Ebay är riktigt bra emot svenska priser! Men visst vissa grejjer köper jag fortfarande här pga garantifrågor.

Allt handlar väl om servicen man kan få vid ett ev fel om man anser att det är värt att betala några 100lappar mer. Sen är folk så sjukt rätta att göra dealer med våra svenska återförsäljare. Har köpt ifrån vissa företag o betalat endast någon 100lapp mer än o köpa ifrån utlandet. Men då får jag oxå smidig garanti i sverige!

Dock AN m.m köper jag alltid ifrån ebay där tar svenskarna sjuka priser emot ebay!

Sök