4455
Sök

Volvo 740, Frostplugg till b230f

51 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
Tjena,

har skjutit en frostplugg på 740in, rev ner grenrör osv för att komma åt att mäta hålet som var 40mm stort.
Åkte in till volvo och fick en frost plugg som såg ut som en hatt, typ så " ] "
... var naturligtvis inte rätt för själva kransen var för stor så konstaterade att jag borde ha den gamla frostpluggen som som inte har någon krans utan ser mer ut så " ) "

Har suttit och letat och ringt en stund och hittar inte en som som är 40mm i diameter.
Så min fråga är vilken plugg ska jag ha och var får jag tag på en sådan?

Mvh Mathias
Senast redigerat av MathiasE30 (30 december 2013)

914 Inlägg
30 december 2013
Då har du fått för ny plugg, hattpluggen kom någon gång på 90 talet.Åk tillbaka till volvo och byt till rätt plugg.Har du otur så kan den utgått ur sortimentet.
I vissa fall när man söker på reservdelar i Volvos data system VIDA så är det fel delar inlagda i systemet.Men tittar man i en gammal hederlig reservdels katalog så får man fram rätt delar.
Som sagt tillbaka till volvo och byt.

51 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
Aronson skrev:
Då har du fått för ny plugg, hattpluggen kom någon gång på 90 talet.Åk tillbaka till volvo och byt till rätt plugg.Har du otur så kan den utgått ur sortimentet.
I vissa fall när man söker på reservdelar i Volvos data system VIDA så är det fel delar inlagda i systemet.Men tittar man i en gammal hederlig reservdels katalog så får man fram rätt delar.
Som sagt tillbaka till volvo och byt.

Tack för infon! har dock med hört att den pluggen jag ska ha har utgått, han hade bara 2 st sånna hatt pluggar å det var det ända han hade tydligen, men frågan är ju var jag ska få tag i rätt plugg någonstans hmm

914 Inlägg
30 december 2013
Kolla med banckan här på garaget.

51 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
Aronson skrev:
Kolla med banckan här på garaget.

Okej tackar!

414 Inlägg
30 december 2013
Kolla med någon motorrenoverare i närheten, de brukar ha sortiment med frostpluggar hemma i både millimeter och tum.

51 Inlägg
30 december 2013
Trådstartare
joH900 skrev:
Kolla med någon motorrenoverare i närheten, de brukar ha sortiment med frostpluggar hemma i både millimeter och tum.

tycker jag har kollat runt överallt utan resultat, men men

414 Inlägg
30 december 2013
Så firmor som renoverar/bearbetar motorer klarar inte av att få tag på dessa alltså? Låter väldigt konstigt, är ju ingen ovanlig motor direkt

Detta skulle väl kunna va nått kanske

http://shop.textalk.se/se/article.php?i … t=11323264

51 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
joH900 skrev:
Så firmor som renoverar/bearbetar motorer klarar inte av att få tag på dessa alltså? Låter väldigt konstigt, är ju ingen ovanlig motor direkt

Detta skulle väl kunna va nått kanske

http://shop.textalk.se/se/article.php?i … t=11323264

nånstans finns dom ju men har kollat de vanliga ställena, den verkar ju stämma faktiskt;)

Försöker iaf
1 998 Inlägg
31 december 2013
Köpte mina på Volvo iaf. Kosta typ 12kr st. Kan va så att han var lat och inte kolla Classic parts eller vad det heter som allt till 240/740 ligger på.

Annars hade Mekonomen och autoexperten men Volvo var billigare. Motoroldies borde ha om inte de andra har

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

73 Inlägg
31 december 2013
Har för mig att Mekonomen kan beställa hem den rätta sorten, dvs den som ser ut såhär >> ( << smile

Skaffade för inte så längesen så borde finnas.

51 Inlägg
31 december 2013
Trådstartare
Någon som har erfarenhet av pejas veteranshop? funderar på å beställa denna http://shop.textalk.se/se/article.php?i … t=11323264

Sök