3023
Sök

Volvo V70 -09 Styling / Uppfräshning

Tjenare! Nu har jag äntligen införskaffat mig en nyare bil än den förra. Den är väl i stort sätt helt original och ja, som förmodligen ni alla vet så vill man inte vara en i mängden. Man vill sticka ut lite :) Här kommer jag visa... Visa mer

- Always Faithful
128 987 Visningar
Projektet avslutat 3 april 2016
278 Inlägg
7 maj 2014
Vad hände med toningen på baklysena?!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

- Always Faithful
507 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
FreddieL skrev:

Den fick flyga åt helvete smile Haha! Aldrig sett så många argsinta blickar mot mig nångång när jag var ute och körde... Kan ha vart för "halvljuset" om man kan kalla det så bakåt, lös inte igenom ett smack smile Knappt att man såg bromsljuset när det var ljust ute, Så får ta mig i kragen och göra det mer seriöst en annan gång smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

278 Inlägg
7 maj 2014
Antinoxious skrev:
FreddieL skrev:

Den fick flyga åt helvete smile Haha! Aldrig sett så många argsinta blickar mot mig nångång när jag var ute och körde... Kan ha vart för "halvljuset" om man kan kalla det så bakåt, lös inte igenom ett smack smile Knappt att man såg bromsljuset när det var ljust ute, Så får ta mig i kragen och göra det mer seriöst en annan gång smile

Hehehe... ja det kan ju ha varit en anledning wink men vad gör man inte för the good looks!!! smile

- Always Faithful
507 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
FreddieL skrev:
Antinoxious skrev:
FreddieL skrev:

Hehehe... ja det kan ju ha varit en anledning wink men vad gör man inte för the good looks!!! smile

Jo men precis, Dock blev det för tjockt från början så var aldrig riktigt nöjd smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

Motor Intresserad
136 Inlägg
8 maj 2014
Kul o se projekt med V70 II  Ser riktigt bra ut   digga baklycktorna  men för mörka för min smak smile

synd bara jag inte ids starta en egen.. smile

Håller på fixa till min inför vallåkra smile

Hämtar idag ut min R-design bakkjol och monterar dubbla utblås 100mm
Tona framlycktorna smoke
tona baklycktorna,

Bilen blir även en ny färg wink
Även monterat lite billjud

enda jag saknar nu att beställa är coilovers smile

Vilken bil går det snabbast att värma upp mat i?
-Nissan Micra

- Always Faithful
507 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
LinKaaN skrev:
Kul o se projekt med V70 II  Ser riktigt bra ut   digga baklycktorna  men för mörka för min smak smile

synd bara jag inte ids starta en egen.. smile

Håller på fixa till min inför vallåkra smile

Hämtar idag ut min R-design bakkjol och monterar dubbla utblås 100mm
Tona framlycktorna smoke
tona baklycktorna,

Bilen blir även en ny färg wink
Även monterat lite billjud

enda jag saknar nu att beställa är coilovers smile

Tackar du smile  Jo dom blev för mörka, därav så är dom original återigen smile

Det låter verkligen spännande du smile
Jag är också väldigt sugen på en R-Design bakkjol, alternativt modda den som sitter där så man kan få ur 2 synliga blås smile

Du har många bra idéer, det kommer nog bli riktigt snyggt ska du se big_smile

Coils alltså, vad får man ge för ett par såna till denna modellen?
Själv körde jag på snålvarianten, en 40mm säkningssats... Men den är inte på ännu hmm Får la se om jag tar mig ner till Vallåkra i sommar då wink

Motor Intresserad
136 Inlägg
8 maj 2014
Jajjemen  7995 :- för coils !

jamen R-design bakkjol ny från volvo.. ca 1200 kr smile +lack

-Nissan Micra

- Always Faithful
507 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
LinKaaN skrev:
Jajjemen  7995 :- för coils !

jamen R-design bakkjol ny från volvo.. ca 1200 kr smile +lack

Oh, ja det var ju allt en slant wink

Ja de är ju inte farligt, en sådan måste jag ju skaffa mig smile

Motor Intresserad
136 Inlägg
9 maj 2014
Nä de var ju inte speciellt dyrt för coils.. betala ca 5 -6 tusen för nya dämpare och fjädrar till gammla v70in..
så att lägga på max 3 tusen kr är inte alls dumt för att få ställbara smile

-Nissan Micra

- Always Faithful
507 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
LinKaaN skrev:
Nä de var ju inte speciellt dyrt för coils.. betala ca 5 -6 tusen för nya dämpare och fjädrar till gammla v70in..
så att lägga på max 3 tusen kr är inte alls dumt för att få ställbara smile

Åhfan, Har inget minne av att mina justerbara coils till s70n var så jävla dyra... Men det kanske var nånting åt det hållet smile Får leta igenom gamla kvitton då smile Men i nuläget är det inte aktuellt med coils ändå smile Till nästa sommar eventuellt om jag inte köpt ny bil smile

Motor Intresserad
136 Inlägg
9 maj 2014
Ska du ned på vallåkra ?
Har anmält bilen min så får se om jag får ställa ut min då smile

-Nissan Micra

- Always Faithful
507 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
LinKaaN skrev:
Ska du ned på vallåkra ?
Har anmält bilen min så får se om jag får ställa ut min då smile

Ingen aning faktiskt, Det hade varit kul att åka ner å kollat på allt smile
Hoppas den blir antagen då smile

Motor Intresserad
136 Inlägg
9 maj 2014
är ju it så långt för dig wink  jag har 150 mil ned dit hehe wink

-Nissan Micra

- Always Faithful
507 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
LinKaaN skrev:
är ju it så långt för dig wink  jag har 150 mil ned dit hehe wink

Haha sjukt!! Tur du har en diesel då du wink Ja, jag får nog ta mig i kragen detta året och pallra mig neråt! Blev inget förra året nämligen hmm

Motor Intresserad
136 Inlägg
9 maj 2014
Men då börjar de bli dags !  jo som tur är  fast me 20"arna äre inte riktigt samma fina förbrukning som med vinterfälgarna wink

-Nissan Micra

- Always Faithful
507 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
LinKaaN skrev:
Men då börjar de bli dags !  jo som tur är  fast me 20"arna äre inte riktigt samma fina förbrukning som med vinterfälgarna wink

Det är änna hög tid nu smile Jodu, jag märkte det samma när jag flängde på mina 19", då steg förbrukningen en aning... Men kör du såpass långt så bör du väl kunna ligga på ca 0.6 iallafall? Om du inte pressar 150-200 hela vägen ner vill säga wink

Motor Intresserad
136 Inlägg
9 maj 2014
äsch finns bara ett läge o de är plattan i mattan wink
Nåmen  110 - 120 så ligger han nog på en 0.7 iaf smile
annars kör jag väl 50km/h på 4an och farthållare  då drick han 0.26 -0.35 wink beroende på hur mycket lutning på vägen wink ahha men då tar de nog nån dag innan jag är framme smile

-Nissan Micra

- Always Faithful
507 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
LinKaaN skrev:
annars kör jag väl 50km/h på 4an och farthållare  då drick han 0.26 -0.35 wink beroende på hur mycket lutning på vägen wink ahha men då tar de nog nån dag innan jag är framme smile

Haha full fart kanon kul! wink

0.7 är väl helt överkomligt, De minskar väl ännu mer sen om du skulle optimera han å hålla samma fart smile
Jodu... 150 mil tar väl ca 16-18 timmar om man följer skyltarna, Så att åka i 50 är inget att rekommendera tror jag wink

278 Inlägg
9 maj 2014
Antinoxious skrev:
LinKaaN skrev:

0.7 är väl helt överkomligt, De minskar väl ännu mer sen om du skulle optimera han å hålla samma fart smile
Jodu... 150 mil tar väl ca 16-18 timmar om man följer skyltarna, Så att åka i 50 är inget att rekommendera tror jag wink

Ja, Vallåkra med Volvo cargo racing crew vore något smile))

278 Inlägg
9 maj 2014
Antinoxious skrev:
LinKaaN skrev:

Ja, Vallåkra med Volvo cargo racing crew vore något smile))

Sök