Halloj!
Den senaste månaden har jag spenderat i garaget och på jobbet så har varit väldigt dålig med uppdateringar här. Men nu kommer en stor! Har ändrat mig ang hur jag ska bygga den i framtiden då mina planer krockade lite med verkligheten.. Jag ska regga som ombyggt fordon med en annan motor(m60b40,m62b44,1-jz,2-jz eller rb25det) till nästa säsong så jag kan få ut mer effekt driftsäkert och fortfarande helt väglagligt såklart. Jag har fått väldigt mycket gjort, det jobbigaste har varit att få den klar för besiktning då jag har fokuserat mer på att få den klar för bana än för väg. Det som har tagit mest tid är väl att byta mellan originalgrejer och dem roligare grejerna för besiktningen.
Klädde in dörrsidorna, blev mycket bättre än jag förväntat mig och riktigt billigt också, ca120kr per dörrsida!
Innan:
Efter(har klätt in handtaget nu också):
Införskaffade ett nytt avgassystem också, 3tum som mynnar ut i 4tum. Blev en halvsats till å börja med då ekonomin satte stopp denhär månaden, måste skaffa godkänd katt för både sbp och sbf och en ny frontpipe så det blir nästa eller nästnästa månad
Dem nya fälgarna syns också lite
Provade att plastidippa min andra front i den tänkta blåa färgen men är nästan lite mer sugen på svart med blåa detaljer så jag avvaktar lite innan jag målar hela bilen så jag är helt säker på vilken färg jag vill ha
När tv6 hade fast n furious maraton satt jag klistrad vid tvn, jag fastnade för en speciell detalj på Paul Walkers skyline i 2fast 2furious å de va det blåa ljuset inuti bilen. Senare samma kväll letade jag upp lite ledlampor som jag beställde hem. Undrar vad farbror blå tycker om dethär?
Pratade med klubben min om att ta banlicensen häromveckan och lyckades i sista sekund skriva upp mig på (mig veterligen) den enda kursen innan 9 okt, så nu sitter jag här med licens för att köra drifting, timeattack, trackattack och känner mig riktigt nöjd att ha det fixat. Jag passade även på att ta funktionärslicens så man kan vara med å hjälpa till om man inte ska köra nån gång
Sist men inte minst! Helt blanka papper på både kontrollbesiktningen av bilen och registreringsbesiktningen av buren och ratten!
Nu kommer bilen att köras lite då å då på träffar och bana, dvs ett rullande projekt fram tills hösten/vintern då kommer motorn ev ska isär och smidas eller bytas till en större maskin.
//Apexii