NissenVonShabos 740 GLE ( Originalaren, så gott det går, som ballat ur lite )
Tanken med projeket med denna bil är få en riktigt go sommarbil att glida runt i. En riktigt förfinad originalare med det lilla extra i kanten! 80-talets Tillbehörs bil. ( Projektet som har spårat ur lite granna bara ).
Jag tycker att det ska vara helt i plast, håll det så ett tag i alla fall! Men om du är osäker kan du ju testa att flocka ett par gamla dörrsidor först och se hur resultatet blir
Jag tycker att det ska vara helt i plast, håll det så ett tag i alla fall! Men om du är osäker kan du ju testa att flocka ett par gamla dörrsidor först och se hur resultatet blir
Tänkte bara på facket längst ner . Den jag köpte nu fick jag med tyg inlägg på men har inte andra sidan så frågan är vilket man ska ha, får testa både och Har lite tid innan den ska ut så hoppas man hunnit bestämma sig
Jag tycker inte att du är tillräckligt seriös.
Man skall var seriös!
760in hade ju flockat där under 80-talet, och en så fin 740 som du har tycker jag det skulle passa med lite 760 godis!
Aha så låg de till, dålig koll på vad som hade vad . Ska se om jag kan få fram art nummer på den andra panelen på andra sidan, tog bort den men inget art nummer stod instanssat
Man skall var seriös!
Hade så mycket kablar där förra året och ska sätta upp dom mot balkarna in under där med buntband så den ska allt komma att bli rak, kanske tar en ny sån panel också när man ändå håller på
Man skall var seriös!
Hade så mycket kablar där förra året och ska sätta upp dom mot balkarna in under där med buntband så den ska allt komma att bli rak, kanske tar en ny sån panel också när man ändå håller på
De låter kanon ! Jag har sett allt för många 7/900 där plasten hänger på trekvart, ush.
Riktigt kul att se:) prem lagd(Y), men hur svårt var det att klä om framstolarna? har nämligen fått tag i 2 svarta stolar och har 2 st elstolar liggandes:)
De låter kanon ! Jag har sett allt för många 7/900 där plasten hänger på trekvart, ush.
Ja det är ett vanligt fenomen
Man skall var seriös!
Riktigt kul att se:) prem lagd(Y), men hur svårt var det att klä om framstolarna? har nämligen fått tag i 2 svarta stolar och har 2 st elstolar liggandes:)
Låter toppen!
Är det bara samma klädsel så det inte är andra ribbor eller vad man ska säga sydda så är de inte så svårt, Måste ha klädsel klämmor ser ut som ett stort " U " Finns hos volvo bland annat att köpa .
Och eventuellt en klädsel klämma verktyg ( Har tillgång till jobbet så låna min där ).
Utan den går de säkerligen att göra ändå men bli riktigt svårt.
Det verktyget ser ut som en platt tång men med utfräsning för klamman så man lägger bara klamman i där.
Svårt att förklara men ja ungefär så .
Man skall var seriös!
viggan: Som Scania-jonte sa, på Volvo eller söka på anna håll. Men söker alltid på Volvo först Sen tar jag andra vägarna
har du nån gammel tillbehörskatalog eller valsar du bara in å frågar efter de du söker ?
Jobbar bakom disken på volvo och säljer reservdelar Har väll alla på jobbet om man skulle leta
Vilket roligt jobb
Hur mycket extratillbehör har ni kvar till 740? Brukar undvika Volvo då personalen där jag bor inte alls har koll eller bryr sig om bilar äldre än 2000
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
har du nån gammel tillbehörskatalog eller valsar du bara in å frågar efter de du söker ?
Jobbar bakom disken på volvo och säljer reservdelar Har väll alla på jobbet om man skulle leta
Vilket roligt jobb
Hur mycket extratillbehör har ni kvar till 740? Brukar undvika Volvo då personalen där jag bor inte alls har koll eller bryr sig om bilar äldre än 2000
Jadu det är riktigt nice jobb, får kränga lite hjul ibland och pyssla med en massa .
Finns nästan inget kvar Jag som dammsuger upp allt .
Usch va tråkigt, Alla kunder på jobbet som kommer in o ska ha äldre delar än 850 skickar alla till mig , Konstigt haha.. Alltid lika kul att kolla delar till riktigt volvos
Man skall var seriös!
Hej jag undrar vart du har fått tag på dina kromlister till hjulhusen för 760, jag håller själv på att renovera en 760 från 85 som har lister men dom är slitna och tråkiga så nya skulle behövas.