2342
Sök

Bilhandlare blåste mig på en BIL!

74 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Hej alla glada bilentusiaster!

Som annonsen lyder JA! jag blev BLÅST, här kommer historian:

Hade sen två veckor hittat en annons på en Mercedes 200 C 03:a endast gått 10. ringde upp och jaa bilen var kvar, frågade efter eventuella fel på bilen?

-nej nejj absolut inte, förutom att rutan fram är lite sprucken men den gick igenom besiktningen.

och då bestämde jag mig  för att åka:  Halmstad - Bålstad, 60 mil upp och 60 ner 120 mil !

Efter 4h körning som en idiot kom jag fram till bilfirman gick in i bilhallen, han som jag pratade med i telefon han bara hejjade och stack!  medans den unga medarbetaren tog hand om ärendet!

Konstiga var att bilen var inte ens i hallen, inte som på bild heller fräcsh o fin,  bilen var förbrukad!  stod på baksidan av hallen men helt lerig m.m sad   aja tänkte jag , var så trött så orkade inte bry mig!

fört innan jag skulle provköra sa han DÅ till mig att 1:ans och 2:ans växel kan va lite trög men det är för att den har stått i 6 mån därf!

Jag provkörde bilen en sträcka 1-2:an kändes inte katastrof ändå! iaf vi skrev på osv alla papper! även att jag skulle få 6 mån bilgaranti gratis utifall växellådan pajjar så skulle jag få ut det på försäkringen!!!!

tog bilen det enda jag tänkte på va mina 60 mil kvar!!
efter nån mil på väg tändes motorlampan, sedan en kort stund efter oljelampan!!
stannade av bilen på vägrenen det kom rök från hela motorn!!!  ringde upp dem och skällde ut dem!
men ahh tog åt sig det gjorde dem inte :S men dem sa att bilen skulle fixas då jag kom hem och att dom skulle betala all som skulle kosta!

iaf kom hem! körde in bilen på Mekonomen och dom på Mekonomen skulle ringa han för att betala osv! dagen efter ringde Mekonomen mig och bad mig hämta bilen! utan av anledning. ``vi utför inga sånt här jobb`` sa dem!
det Mekonomen skrev ut felen var: TRÖGVÄXLAD 1-2AN
LÄCKER MELLAN TOPP OCH BRÖSTKÅPA (HAR VARIT ISÄR) SYNKRINGAR TILL 2ANS VÄXEL SKRAPAR BÅDE VID UPP OCH NERVÄXLING!

Jag har bett han att häva köpet!! efter att jag haft bilen på två ställen till och dem bara ber mig hämta bilen !
misstänker att det är bilfösäljaren som inte vill pröjjsa och att jag ska bli less och betala själv. ..

efter tjaffs ringde han mig på en lördag kväll och bad mig komma med bilen i på en anvisad plats där lasten skulle komma och hämta bilen men bad mig också att ägarbytet skulle med i bilen och att han på måndag skulle lösa lånet på bilen!!

jag ville inte bli blåst en gång till, då sa jag visst mer än gärna men först lägger du in 47 papp i banken så åker jag med bilen där dem kommer med last. men det ville han inte !!

efter att jag nekat detta så säger han nu, okejj !!! ha kvar den bilen ring mig aldrig mer jag bryr mig inte mer vad som händer fixa allt sjj du fick din chans att lämna tebax bilen hejdå!!

Nu har man en bil som står parkerad har fan ejj lust äns att titta på bilfan!!!!

och nu får jag lusten att ÅKA dit !!!!

74 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
ni får ursäkta för dåliga texten men är såå spräckt trött!!!!

Forummoderator
26 318 Inlägg
26 januari 2014
60 mil på 4 timmar är ganska duktigt kört..vad blir det i snitt?

Hursomhelst. Du har alltså en bil nu på parkeringen som - funkar eller funkar inte? - och som du vill lämna tillbaka, men inte får/kan?
Vad tycker ARN om detta, för jag antar att du har vänt dig till dem i råd? (i och med att du skrev det hela som i ett "efterskede" och inte som en "nutidshändelse")

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Evildan
26 januari 2014
Vad är det du vill uppnå med inlägget?

Väldigt tråkigt att du köpte en bil som inte motsvarade dina förväntningar och som du upptäckte var trasig, redan innan du av en för mig obegriplig anledning ändå köpte den.

Kontakta säljföretaget nu på måndag och fråga vad företaget anser att företaget tänker göra för att laga bilen, det är en verkstad utsedd av säljföretaget som skall anlitas, du kan inte åka in och lämna bilen var du önskar på måfå.

Vilket bolag är det som har lämnat garantin? Detta står i ditt köpekontrakt alternativt på ett separat dokument.
Senast redigerat av Evildan (26 januari 2014)

235 Inlägg
26 januari 2014
FerizajLI skrev:

Hade sen två veckor hittat en annons på en Mercedes 200 C 03:a endast gått 10. ringde upp och jaa bilen var kvar, frågade efter eventuella fel på bilen?

-nej nejj absolut inte, förutom att rutan fram är lite sprucken men den gick igenom besiktningen.

och då bestämde jag mig  för att åka:  Halmstad - Bålstad, 60 mil upp och 60 ner 120 mil !

Efter 4h körning som en idiot kom jag fram till bilfirman gick in i bilhallen, han som jag pratade med i telefon han bara hejjade och stack!  medans den unga medarbetaren tog hand om ärendet!

Konstiga var att bilen var inte ens i hallen, inte som på bild heller fräcsh o fin,  bilen var förbrukad!  stod på baksidan av hallen men helt lerig m.m sad   aja tänkte jag , var så trött så orkade inte bry mig!

fört innan jag skulle provköra sa han DÅ till mig att 1:ans och 2:ans växel kan va lite trög men det är för att den har stått i 6 mån därf!

Jag provkörde bilen en sträcka 1-2:an kändes inte katastrof ändå! iaf vi skrev på osv alla papper! även att jag skulle få 6 mån bilgaranti gratis utifall växellådan pajjar så skulle jag få ut det på försäkringen!!!!

stannade av bilen på vägrenen det kom rök från hela motorn!!!  ringde upp dem och skällde ut dem!
men ahh tog åt sig det gjorde dem inte :S men dem sa att bilen skulle fixas då jag kom hem och att dom skulle betala all som skulle kosta!

iaf kom hem! körde in bilen på Mekonomen och dom på Mekonomen skulle ringa han för att betala osv! dagen efter ringde Mekonomen mig och bad mig hämta bilen! utan av anledning. ``vi utför inga sånt här jobb`` sa dem!
LÄCKER MELLAN TOPP OCH BRÖSTKÅPA (HAR VARIT ISÄR) SYNKRINGAR TILL 2ANS VÄXEL SKRAPAR BÅDE VID UPP OCH NERVÄXLING!

Jag har bett han att häva köpet!! efter att jag haft bilen på två ställen till och dem bara ber mig hämta bilen !
misstänker att det är bilfösäljaren som inte vill pröjjsa och att jag ska bli less och betala själv. ..

efter tjaffs ringde han mig på en lördag kväll och bad mig komma med bilen i på en anvisad plats där lasten skulle komma och hämta bilen men bad mig också att ägarbytet skulle med i bilen och att han på måndag skulle lösa lånet på bilen!!

jag ville inte bli blåst en gång till, då sa jag visst mer än gärna men först lägger du in 47 papp i banken så åker jag med bilen där dem kommer med last. men det ville han inte !!

efter att jag nekat detta så säger han nu, okejj !!! ha kvar den bilen ring mig aldrig mer jag bryr mig inte mer vad som händer fixa allt sjj du fick din chans att lämna tebax bilen hejdå!!

Nu har man en bil som står parkerad har fan ejj lust äns att titta på bilfan!!!!

Du har rätt att häva köpet då du kan grunda det på att "bilen är inte i det skick som förväntades av det priset"
Han kan iofs åberopa undersökningsplikten med den e tyvärr som en piss i oceanen.
Koppla in advokat och stäm honom....

Allt går
Utom går utom små barn och tennsoldater

74 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Hej allihopa!

joh jag vet men, grejen är den att på avtalspappren så stod det att typ dom bla dem inte lägger garantier på ac:n m,m plus det sjuka var att det stod: det är en GÖR DET SJ BIL!!! haha skall jag skratta eller gråta!! Jävla idiot!
jag är sån med som inte öppnade ögonen mer utan litade blunt på idioten!

jag kan inte medge att jag va laglig i trafiken på 4 h körning, grejjen var den att dem skulle stänga kl:16 och jag han 10 min innan dem skulle stänga!

har vänt mig till ARN men väntetiden är lång, och dom ger varken råd eller nåt! dem vill inte va mellanhand tills dem har gått igenom alltihop!

Det jag vill med detta inlägg är att få tips och ideer , nån som har varit med om detta ?
funderar på att lägga ut detta på tidningar osv utge även nemnet på firman osv!

Jag kan ju medge detta varnin till er också som bor i närheten!

Bilhandlare: *** //Bålsta !! Passa er för dem !!

jag iaf blev båst och bränt!!!

Forummoderator
26 318 Inlägg
26 januari 2014
FerizajLI skrev:
Hej allihopa!

joh jag vet men, grejen är den att på avtalspappren så stod det att typ dom bla dem inte lägger garantier på ac:n m,m plus det sjuka var att det stod: det är en GÖR DET SJ BIL!!! haha skall jag skratta eller gråta!! Jävla idiot!
jag är sån med som inte öppnade ögonen mer utan litade blunt på idioten!

jag kan inte medge att jag va laglig i trafiken på 4 h körning, grejjen var den att dem skulle stänga kl:16 och jag han 10 min innan dem skulle stänga!

har vänt mig till ARN men väntetiden är lång, och dom ger varken råd eller nåt! dem vill inte va mellanhand tills dem har gått igenom alltihop!

Det jag vill med detta inlägg är att få tips och ideer , nån som har varit med om detta ?
funderar på att lägga ut detta på tidningar osv utge även nemnet på firman osv!

Jag kan ju medge detta varnin till er också som bor i närheten!

Bilhandlare: *** //Bålsta !! Passa er för dem !!

jag iaf blev båst och bränt!!!

OM det är som du säger och beskriver, så är det i så fall bara att vänta på att ARN har gått igenom handlingarna, eller att du och firman kommer överens på sidan av så att alla parter blir nöjda.
Nämn till företaget att du har kontaktat ARN - SAMT att du har skapat den här tråden så dom har rätten av försvara sig! - så brukar dom kunna backa och göra kunden till vilje.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

74 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
så som jag har hört så har inte ARn så mycket makt men men få se.

och att jag och bilhandlare ska komma överens : nej! funkar inte med den människan!

nämer jannehh i vart enda mening !

Hey! säg inte Janeeh till mig prata Svenska!

i vilket fall som helst idag står jag med en defekt bil medans han har sina 47 papp sad

74 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Evildan skrev:

Väldigt tråkigt att du köpte en bil som inte motsvarade dina förväntningar och som du upptäckte var trasig, redan innan du av en för mig obegriplig anledning ändå köpte den.

Kontakta säljföretaget nu på måndag och fråga vad företaget anser att företaget tänker göra för att laga bilen, det är en verkstad utsedd av säljföretaget som skall anlitas, du kan inte åka in och lämna bilen var du önskar på måfå.

Vilket bolag är det som har lämnat garantin? Detta står i ditt köpekontrakt alternativt på ett separat dokument.

bilhandlaren lämnade garantin dvs *** i bålsta, garantin gällde ej motorläckage.
angående motorläckaget visste jag ej om, sedan fall ala pusselbitar ihop som tex varför ens bilen inte va inne i hallen ren och fräsch utan den va ute och smutsig!

74 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Glömde medge att motorn läcker olja på 3 ställen  :S sad((((

Tvivlare
2 266 Inlägg
26 januari 2014
i köpeavtalet står det att det är en "gör-det-själv-bil" och du har skrivit på och betalt? då tror jag inte det blir lätt att få ut nånting.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Of World
3 365 Inlägg
26 januari 2014
backad mätare? ring till dom,hota med ARN och stämning

vad har bilen för reg-nr?kolla upp carfax osv å se om milen stämmer.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

3 368 Inlägg
26 januari 2014
Så du köpte " Gör det själv bil"? och det stog så på pappren.

Vad förvänta du dig?

74 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:
backad mätare? ring till dom,hota med ARN och stämning

vad har bilen för reg-nr?kolla upp carfax osv å se om milen stämmer.

trx578, har dragit ut besiktningsregister mätarställning osv verka stämma plus att dem på Mercedes verkstad kolla upp det men det stämde

74 Inlägg
26 januari 2014
Trådstartare
Low skrev:

Vad förvänta du dig?

mannen du behöver inte dumförklara mig ! som sagt jag litade blint på bilhandlaren . 
ska en bil från en bilhandlaren va en gör det själv objekt?  köpt den för 47 och att hans annons löd såhär på blocket:::::

Mercedes-Benz C 200 Kompres. Enägare Svenskså
Mätarställning: 10320 mil
Färg: LjusGråMetallic
Karosseri: Sedan
Info: Komplett ifylld servicebok, Nybytt Kamkedjesats, Ny Servad, (2013-09-25), En ägare, Svensksåld, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare, Elstol passagerare fram, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Larm, Friktionshjul på LM-fälgar, Motorvärmare, Multifunktionsratt, Servostyrning, Sidoairbag, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare. Reservation för felskrivning i text, Erbjudande, Tre månader amorteringsfritt, 0:- kontantinsats, Gratis Bilförsäkring m. Trygg-Hansa i 3, 5 Månader, Gratis låneskydd i upp till fyra månader, 24 Månader Garanti för halva priset, Vi tar din bil inbyte, Välkommen till nya anläggningen i Sköldvägen 9, Bålsta.

4 261 Inlägg
26 januari 2014
FerizajLI skrev:

åkte jag hela vägen som du gjorde nu 4-5 timmars väg och ser det minsta felet och då menar jag en liten smutsbit nånstans på bilen skulle jag bara vända samma väg tbax. speciellt när man ska punda ut 50 tusen.

du skulle bara ha köpt biljett och åkt samma väg hem. Nu är jag inte säker på vad ni kom överens och vad du fick för papper men i ditt fall skulle jag försöka fixa bilen så gott det går och antingen sälja vidare eller köra sj.

man ska aldrig bli kåt på bilen och åka och bli blind för det man ser sen.

Evildan
26 januari 2014
FerizajLI skrev:
Evildan skrev:

bilhandlaren lämnade garantin dvs *** i bålsta, garantin gällde ej motorläckage.
angående motorläckaget visste jag ej om, sedan fall ala pusselbitar ihop som tex varför ens bilen inte va inne i hallen ren och fräsch utan den va ute och smutsig!

http://www.automobilnorra.se/index.php? … ;Itemid=23
Här står det att dom samarbetar med två bolag när det gäller garanti.

3 368 Inlägg
26 januari 2014
FerizajLI skrev:
Low skrev:

Vad förvänta du dig?

mannen du behöver inte dumförklara mig ! som sagt jag litade blint på bilhandlaren . 
ska en bil från en bilhandlaren va en gör det själv objekt?  köpt den för 47 och att hans annons löd såhär på blocket:::::

Mätarställning: 10320 mil
Färg: LjusGråMetallic
Karosseri: Sedan
Info: Komplett ifylld servicebok, Nybytt Kamkedjesats, Ny Servad, (2013-09-25), En ägare, Svensksåld, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare, Elstol passagerare fram, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Larm, Friktionshjul på LM-fälgar, Motorvärmare, Multifunktionsratt, Servostyrning, Sidoairbag, Stolvärme fram, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare. Reservation för felskrivning i text, Erbjudande, Tre månader amorteringsfritt, 0:- kontantinsats, Gratis Bilförsäkring m. Trygg-Hansa i 3, 5 Månader, Gratis låneskydd i upp till fyra månader, 24 Månader Garanti för halva priset, Vi tar din bil inbyte, Välkommen till nya anläggningen i Sköldvägen 9, Bålsta.

det gör jag inte. Den texten är lätt att ändra på. Finns annonsen på blocket ännu?

Stog det på papprena att det är en gör det själv bil. Så tycker jag att du inte borde få något tillbaka.

Värkar som folk köper bilar utan ens att prova och gå igenom den ordenligt. Som min syster hade köpt en bil utan att ens har sett bilen och provat den. Men det var inga fel, iaf inte en gör det själv bil smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
26 januari 2014
det händer ofta att bilhandlare säljer bilar som "gör-det-själv" ja, och lita på en bilhandlare ska man aldrig göra. han vill bara ha dina pengar och kan säga och göra vad som helst för att få dom. jag håller med panda666 och Low.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Sök