18 november 2006
Trådstartare
Hej!
Jag har precis köpt en 328ci -99. Tyvärr har jag än så länge inte haft annat än problem med den. Det är framförallt förardörren som har konstigheter för sig.
Detta är vad som hänt än så länge:
Till att börja med var dörren lite trög att öppna, den "släppte" inte när man drog ut handtaget utan man var tvungen att rycka till. Inte förrän jag ryckte till hoppade rutan ner de millimetrarna den ska för att gå från från listen ovanför.
Idag började så de riktiga problemen. När jag skulle öppna dörren gick inte rutan ner längre, vilket får till följd att ibland när man stänger kommer rutan ovanpå listen och kommer alltså inte i kontakt med gummilisten. Elhissen fungerar fortfarande felfritt, så jag tror att det är något problem i handtaget (alltså i dörren).
Det går att öppna inifrån utan att jag behöver trycka till, tyvärr hoppar inte rutan ner från detta hållet heller längre.
Inte nog med detta, precis när jag kom hem har också innerbelysningen slutat fungera då jag öppnar förardörren (fungerar utan problem då passagerardörren öppnas).
Det har också slutat blinka då jag låser bilen. Känns som att allt har en koppling till dörren, men det kan vara helt fel.
Så allt tyder på att något i dörren konstrar, någon som haft samma problem eller har någon idé om vad det kan vara?
Har också ett problem med att kåpan till bakspegeln på höger sida ramlar av :S vågar man limma fast denna? Känns lite tungt att tappa den ju, när den ramlade av nu hade jag tur att en kompis såg det.
Hoppas någon kan hjälpa mig med problemen!
Tack på förhand!
MVH
Johan