3881
Sök

S70 r säten med el funkar inte, trasigt relä?

52 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
Hejsan!

Har ett par framsäten från en s70r 98 till en s70 2.5t 98. Jag har dragit strömt direkt från batteriet till stolen. passagerar stolen funkar fint med el o allt men inte förar stolen.. Fick ett elschema som lyder så här 1=12v hela tiden 2=12v via tändningen 3=jod 4= för utläsning av fel koder. Antar att stift ett är längst upp åt vänster o 4an är då längst ner åt höger? `då har jag kopplat från stift 1 o 2 12v hela tiden och jord på 3an o hoppat över stiftet för utläsning av felkoder. Kan det vara trasigt relä? isf hur gör man?

Någon som har erfarenhet av det här o kan hjälpa mig? Vore väldigt tacksam!

Mvh Mr. P

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
2 februari 2014
1234 sitter inte bredvid varandra utan ovanför varandra om jag inte missupfattar mitt schema...

...1 - 3
2 - 4

52 Inlägg
2 februari 2014
Trådstartare
Xoff skrev:
1234 sitter inte bredvid varandra utan ovanför varandra om jag inte missupfattar mitt schema...

...1 - 3
2 - 4

Gick ner till garaget o testade detta, koppla 1+ 3-
                                                                       2+
Sen ingenting på 4an.

Nu fick den lite liv i sig men fick bara ett "klickande" ljud från själva boxen men inget hände, testade att koppla ur en plusen o tvärt om men det var precis samma sak
Senast redigerat av zykus (2 februari 2014)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
3 februari 2014
ifall du hör hur det klickar till i boxen så innebär det att huvudrelät i boxen får ström, så så långt är det rätt... men fungerar ingen funktion? är kontakten från knapparna riktigt monterad?

Sök