Åkte och köpte mig en 850 96a T5-R. Ganska sleten visade det sig senare. Men det hindrar en inte ifrån att jobba på ett objekt som behöver kärlek även om det har funnits motgångar och större utgifter som man hade velat... Visa mer
Inget stort förvisso. Men nu kanske man slipper att kofångaren bak hänger! Det ser ju genast mycket trevligare ut och välvårdat med en kofångare som sitter som den ska.
Inget stort förvisso. Men nu kanske man slipper att kofångaren bak hänger! Det ser ju genast mycket trevligare ut och välvårdat med en kofångare som sitter som den ska.
Verkar vara lite enklare att byta än på 940, där släpper alltid bultarna från krockbalken... inte sådär jäkla kul
Blir riktigt fint med dem bussningarna i din nyrenoverade subframe
Kommer du skruva ihop henne så du kan cruisa i sommar?
Jag hoppas allting blir som jag vill ha det. Det är ju pengar och motivationen som gäller sen mot sommaren isf. Måste hitta ett nytt garage med. Troligen så kanske bilen blir stående ett år.
Hade iofs sen innan en uppsättning till denna gröna. Men fick ett infall och inhandlade ett par extra. De duger helt klart. En fälg är lite repad och reservhjulet har klarlacken börjat krackelera på.
Funderar på att lämna iväg de på renovering/omlack. Någon som vet något bra ställe i Jönköping eller närområdet?
ang montering av delrin bussningarna, det ända jag gjorde var att putsa subframen i hålen med ett fint sandpapper sen smörjde med lite fett och knackade in dom med hammare/handslägga med en träkloss imellan, så efter mycket slit gick dom i
Hittade inga bra mothåll eller hylsa så att man kunde tvingat i bussningarna. Drog tillslut gängpaj efter att ha haft rörbitar på nycklarna som extra kraft. Svårt när man jobbar själv.
Fick ta till släggan och lyckades faktiskt med ett par välriktade slag att få i bussningarna.