hej jag ska byta motor olja på morsan bil det är en nissan primera 1.6lx vad ska jag köpa duger biltema's eller ska jag satasa på dyrare märke i så fal vad ?
Som tidigare skrev biltemas duger perfekt till vanligt bruk.
vet flera som kör biltemas olja i trimmad bilar också och byter olja ofta i stället för köpa dyr olja.. funkar kanon.
sen biltema för nått år/halvår sen eller när det nu var böt leverantör av olja så har dom fått en olja med riktigt bra kvalite. det är till och med samma olja som statoil säljer fast mycket dryare.
Som tidigare skrev biltemas duger perfekt till vanligt bruk.
vet flera som kör biltemas olja i trimmad bilar också och byter olja ofta i stället för köpa dyr olja.. funkar kanon.
sen biltema för nått år/halvår sen eller när det nu var böt leverantör av olja så har dom fått en olja med riktigt bra kvalite. det är till och med samma olja som statoil säljer fast mycket dryare.
Bara för att Biltema säljer samma olja som Statoil behöver det inte automatiskt betyda att oljan är bra. Personligen skulle jag inte hälla i varken Biltema, Statoil eller OK/Q8 olja i någon av mina bilar, men det är ju jag det. Olja är nästan som religion, fråga 10pers och du får 10 olika svar. Jag häller Mobils olja i bruksbilen och Castrol i den andra och på dom oljorna har jag inget att anmärka.
det är till och med samma olja som statoil säljer fast mycket dryare.
Jag skulle gärna vilka veta källan till detta påstående. Har du läst det någonstans eller hört från någon säker källa, typ biltema anställd eller liknande? mvh Fredric
det är till och med samma olja som statoil säljer fast mycket dryare.
Jag skulle gärna vilka veta källan till detta påstående. Har du läst det någonstans eller hört från någon säker källa, typ biltema anställd eller liknande? mvh Fredric
Japp från en säker källa i Göteborg (Biltema) en anställd som har sett med egna ögon att Biltemas olja kommer direkt från statoil. Kollar man på klassningen ex 5-40 helsyntet så är en "bra" som någon nämde tidigare.
Själv så kör jag på Mobil 1 W5-50 el. Shell helix W5-40 dessa funkar fint för mina bilar
Jag skulle säga såhär.. om du kör bil med sugmotor, utan extrema påfrästningar köp en syntetisk olja 5W40. Den kommer gå kanon sen. Denna olja finns på biltema för 200kr/4L ca. Vill du betala mer finns det alternativ
Jag skulle säga såhär.. om du kör bil med sugmotor, utan extrema påfrästningar köp en syntetisk olja 5W40. Den kommer gå kanon sen. Denna olja finns på biltema för 200kr/4L ca. Vill du betala mer finns det alternativ
äss det är min morsar bil vad fan det är ju ingen raly förare