2779
Sök

B230ft i volvo 740 89:a med lh2.4 spridare och boxar

56 Inlägg
9 februari 2014
Trådstartare
Tjena ! Har tryckt i en b230ft i pansarvagnen.. Nu kom vi till de eviga problemet med spridare och boxar.. Fick tips av en kille att jag kunde köra med saab 9000 röda spridare eftersom de också tydligen är hög ohmiga, samt en bränslebox tillhörande b230ft och dett skulle "lira" enligt han.. Då vill jag ivända med att säga SÅ F*N heller..  den tänder inte ens till.. så testade med original spridarna ( b230F gula spridare, 12 ohm visade multimetern..) och original bränslebox.. Funkade PRIMA.. till cirka 300 varv då fick den för lite soppa.. så åkte hem stoppade i turbo brönsleboxen och den startade inte.. Så satte tillbaka originalet, men nu tänder den bara till. Att tillägga är att mätarhuset lyser konstant när tändningen är avstängd, lyfter du av batteripolen slocknar det, men så fort du vrider på nyckeln tänds det och slocknar inte när du vrider av.. Vad fan kan de va som gör att bilen inte går med original spridarna längre..?

Slutnummer på turbo boxen är 977

// Kallonen

Fri fart för ett fritt folk!
14 107 Inlägg
9 februari 2014
Startspärr så det är inte så konstigt........

Kör fort så hinner inget hända...

2 452 Inlägg
10 februari 2014
så länge startspärren inte är borttaget i boxen så ligger den i,finns dom som tar bort den när dom chippar bilarna...

döden kommer tillbaka

56 Inlägg
10 februari 2014
Trådstartare
Kom på det igårkväll när jag satt o funderade!  Någon som har någon idè om elfelet ?.. bränsleboxen kan väl inte ha något att göra med det ?

Sök