Skruvar bara med dem på verkstad, helt okej bil. Är 193cm och rätt långa ben, sitter ändå bra. Inga speciella fel just på S-maxen. Delar samma bottenplatta med Mondeo och Galaxy. Har möjligen bytt enstaka stötdämpare fram som börjat läcka efter 15 tusen mil.
Kamrem var 20 tusen mil/10år Olja i automatlådan (Powershift) var 6000 mil
Skruvar bara med dem på verkstad, helt okej bil. Är 193cm och rätt långa ben, sitter ändå bra. Inga speciella fel just på S-maxen. Delar samma bottenplatta med Mondeo och Galaxy. Har möjligen bytt enstaka stötdämpare fram som börjat läcka efter 15 tusen mil.
Kamrem var 20 tusen mil/10år Olja i automatlådan (Powershift) var 6000 mil
Va bra, tack för infon. Letar lite efter större bil, därför sneglar jag lite på S-Maxen. Sen är den inte direkt ful heller i mina ögon.
Finns ju ett gammalt ordspråk: Ford rostar, bmw rasar, volvo är det enda som håller när man gasar
Kan jag inte hålla med om, fruns föräldrar samt hennes brorsor är riktiga volvonördar, har aldrig sett några bilar som varit oftare på verkstad än deras.
Finns ju ett gammalt ordspråk: Ford rostar, bmw rasar, volvo är det enda som håller när man gasar
Kan jag inte hålla med om, fruns föräldrar samt hennes brorsor är riktiga volvonördar, har aldrig sett några bilar som varit oftare på verkstad än deras.
Måste faktiskt hålla med om det. De flesta jag känner som har volvo, säger att deras bilar alltid är på verkstaden.
Måste faktiskt hålla med om det. De flesta jag känner som har volvo, säger att deras bilar alltid är på verkstaden.
Både Volvo och Ford har funnits bra länge nu, båda märkena har levererat bra och dåliga bilar, så innan man börjar prata om hållbarhet så får man gärna klargöra vilka modeller man pratar om
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Europeiska Ford som vi till största del har här lever ju med ett rykte om rost, blårök och nerslitna kammar. Tror att det är svårt att tvätta bort.
Ford idag är inte alls dåliga bilar men ett rykte är lätt att skapa men svårt att få bort. Man får inte heller glömma att mitt i "tvätta-bort-ryktet" perioden så släppte Ford sista Scorpion som blev utsedd till en av världens då sämsta bilar av Svenska "Teknikens Värld" vilket inte gjorde saken bättre.
Själv skulle jag definitivt kunna skaffa mig en nyare Ford