Brådhis skrev:
Rätt kul hur folk avstår/väljer saker utifrån märke och inte utifrån vad sakerna presterar...
Jag kör PC nu (se´n 1997, dessförinnan körde jag Mac, och dessförinnan Amiga och Atari). Efter att ha provat Win8 blir nästa dator en Mac.
Samma sak med telefonen... Less på att starta om den hela tiden och brutna samtal så bytte från Samsung (provade tre olika...) -> Iphone. Vilket lyft! Har en Iphone 5C som jobbtelefon, startat om den EN(!) gång se´n November(!) och det berodde på att jag glömde laddaren på jobbet så den dog under helgen.
Men... I mitt fall är det inget ställningstagande och jag skiter i vad andra använder. Jag vill bara ha nå´t som fungerar utifrån mina krav och då passar Iphone mig utmärkt.
Och jag skulle aldrig välja utifrån märke, jag väljer utifrån funktion...
//Brådhis
Ja precis.. som jag skrev tidigare så var jag en grym motståndare till allt vad apple heter, fast jag inte direkt visste så mycket mer än det lilla jag grejat med en polares iPhone som jag inte var speciellt imponerad av just då, jag minns att jag sa: Här får du tillbaka ditt skräp.. eller nått sånt.
Efter att fått starta om telefonen och haft problem med att dom funkat segt så tänkte jag köpa mig en iPhone och testa iaf och faktiskt så blev användandet lättare och jag hade aldrig nånsin haft en sån problemfri smartphone, nu råkade det ju vara just en iPhone.. och tänkte dock åxå att jag skulle testa en mac åxå vilket jag aldrig nånsin använt tidigare, samma där, allt blev mycket enklare och stabilare, inga mer omstarter eller problem, min macbook som jag har nu har varit igång i princip sen jag köpte den för ett år sen, startat om den några få gånger. Jag kör iPhone 5s och 5c, köpte dom när dom kom i November när dom kom och inte startat om nån av dom än..
Jag bryr mig egentligen inte heller vad andra använder, men jag tycker det är fel att folk direkt säger att apple är skit, för det är det inte, jag är otroligt nöjd med mina apple datorer och telefoner och ipad och kommer aldrig nånsin gå tillbaka till nått annat.
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **