3237
Sök

Vito -99 112 CDI Startar inte, tänder inte ens på startgas

2 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
#1
Hej
Jag har ett jäv... problem.
Har en Vito -99 112CDI, tankade diesel ur "fat" och fick vatten i tanken. Den gick dåligt som f-n, bytte bränslefilter och körde ett par veckor till. Samma sak igen, bytte filter men nu så är den DÖD....
Lämna bort bilen till nån som kan..... dom tömde tanken, blåste ledningarna etc. slutade med att dom inte kunde lösa problemet. Så hä står jag med en bil som inte ens tänder på startgas, har kopplat upp för att läsa av felkoden men det finns inga eller så är det nått annat strul.
Tycker också att motorn går trögt när man vrider på starten, ok batteri + stärthjälp = ingen skillnad

Den är tamigf-n stendöd mad

Jag är mer än tacksam för hjälp!!!!

Vill ju bara få igång den så jag kan ta en sista sväng till Calles i Burg å bunkra för sommaren cool
Sen kränger jag av den jäv.............

Sothora <3
1 201 Inlägg
2 mars 2014
#2
vad läste dom koderna med?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

15 Inlägg
3 mars 2014
#3
Är det partikelfilter/katalysator på avgassystemet så kan det ha blivit stop i den så motorn inte kan andas som den ska, efter att du har tankat skitig/fel typ av bränsle en tid.
Senast redigerat av H-D (3 mars 2014)

2 Inlägg
3 mars 2014
Trådstartare
#4
Dom läste av den med ODB 2 eller vad det nu heter ?, fick ingen kontakt med bilen.....
Stop i partikelfilter/kat. ska kolla detta. Men den borde ändå tända på startgas tycker jag.


Sök