Hur kan jag missat detta projekt Ser väldigt bra ut! Är själv väldigt sugen på en V70 kombi med turbomotor, fick köra kompisens chippade T5a och blev förälskad
Lägger en prem på detta! Fint med en R! Knoppen är förövrigt från en X40 ser det ut som en 03-04 En kompis har en V40 -03 dock med automat men själva färgen på knoppen är lika
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Lägger en prem på detta! Fint med en R! Knoppen är förövrigt från en X40 ser det ut som en 03-04 En kompis har en V40 -03 dock med automat men själva färgen på knoppen är lika
Härligt å höra! jasså där ser man! Ser nästan original ut till inredningen ^^
Ja, knoppen gjorde sig riktigt bra mot inredningen!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Hallå igen, har börjat gå i tankarna på att beställa nya fjädrar till bilen då den börjar bli lite baktung och säck. Bilen gungar typ 4 gånger efter att ha kört över ett stort gupp hehe..
Och då var det ju dehär med nivådämpare...
Man tycker ju att min bil bör ha nivomatdämpare, men samtidigt så kan jag lasta hur mycket som helst och även åka 5 pers i bilen utan att den höjs någonting. Blir bara riktigt låg haha.. Och skulle väl vara konstigt om nivådämparna var helt slut utan att läcka olja eller något efter 25000mil, eller?
Ska givetvis titta under bilen om jag har nivådämpare, men har inte haft tid än så tänkte bara höra lite här i forumet. Så undrar bara om nivomatdämparna kan bli så slut efter 25000mil att bilen inte ens blir något högre när man sitter full bil med last? Har endast dragit släp med bilen ca 3 gånger också i min ägo...
Undrar just om det kan vara så att förra ägaren (?) har "konverterat" till vanliga dämpare..
Kanske är att du inte har nivåreglering? Och om den fortsätter gunga efter gupp så är det dämparna och inte fjädrarna
Är just det jag sitter och funderar hade ju varit en lättnad med tanke på priset ^^
Och ja, jag ska byta dämparna i samma veva om det nu är vanliga dämpare, var därför jag blev nyfiken hehe, tänkte att om det är nivomat får det vänta till sommaren
Är annars väldigt enkelt att se om du har nivåmat eller inte på dessa. Är dom riktigt grova till formen så är det nivåmatic. Inte, så är det vanliga. Men ja, är dom slut så säckar dom ihop för minsta lilla. Behöver inte synas något större läckage på dom heller.
Edit: Bild på slut nivåmaticdämpare:
Senast redigerat av Mack (31 mars 2015)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Är annars väldigt enkelt att se om du har nivåmat eller inte på dessa. Är dom riktigt grova till formen så är det nivåmatic. Inte, så är det vanliga. Men ja, är dom slut så säckar dom ihop för minsta lilla. Behöver inte synas något större läckage på dom heller.
Blev ju attan så stiligt det där. Men var du tvungen att plocka ner länkarmarna för att byta fjädrarna?
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Blev ju attan så stiligt det där. Men var du tvungen att plocka ner länkarmarna för att byta fjädrarna?
Jo det blev riktigt snyggt! inte plocka ner, men lossa på ena sidan så jag kunde böja ner armen och plocka ut fjädern. Går säkert att använda fjäderspännare och få lös dem, men fick inte plats för mig.
Jo det blev riktigt snyggt! inte plocka ner, men lossa på ena sidan så jag kunde böja ner armen och plocka ut fjädern. Går säkert att använda fjäderspännare och få lös dem, men fick inte plats för mig.
Ok, bra att veta. Hur var själva monteringen annars? Enkel?
Haha japp
Var i sig inte så svårt, tog ca 4 timmar totalt, var första sidan som tog lång tid då jag inte visste hur jag skulle börja. Andra sidan tog knappt 45 min. Var bara att få tillbaka länkarmen rätt som var lite klurigt då den vrider sig när det spänner... Var tvungen att använda lite brytjärn och växellådslyften för att trycka den på plats.
Haha japp
Var i sig inte så svårt, tog ca 4 timmar totalt, var första sidan som tog lång tid då jag inte visste hur jag skulle börja. Andra sidan tog knappt 45 min. Var bara att få tillbaka länkarmen rätt som var lite klurigt då den vrider sig när det spänner... Var tvungen att använda lite brytjärn och växellådslyften för att trycka den på plats.
Ok. Funderade på om det var nåt man skulle ge sig på själv men..är nog bäst att ta till hjälp av någon, hehe.
Haha japp
Ok. Funderade på om det var nåt man skulle ge sig på själv men..är nog bäst att ta till hjälp av någon, hehe.
Haha ja, kan vara lite halvsvårt att göra ensam.
Precis.
Sen har jag beställt lite prylar som kommer nästa vecka, kommer lägga upp bilder Hoj!
Dom här bilderna går ju att ha som bakgrundsbilder ju!