Liten update på bruksisen då..
Var in o besikta igår, fick 2 nerslag , styrled yttre och spindelled. Höger bägge två.
Kom hem och lyfte upp henne för att kika och där satt bulten helt löst, ingen mutter alls som höll fast bulten.
Så skaffade ny bult o ny mutter och nu sitter spindelleden på plats som den ska.
Ska skaffa styrled och byta den + fyrhjulsmäta henne sen när det är gjort. Men det får bli efter 15e när jag är hemma från semestern, åker iväg på Tisdag så blir lite tajt med tid och riva det nu speciellt när man vill in o ha hjulinställning gjord.
Som om inte det var nog insåg jag att framdäcken var slut.. Så blev ett besök till den lokala däckfirman imorse och fick monterat två nya fina tassar i fram. Blev dock 215/40 17 i fram nu , men det var såpass bra pris och bra däck så var inte försvarbart och be han ta hem nå kinamärke för samma pris för att få 205or.
Nu åker jag säkert iaf och det känns bra
Blev Nokian Hakka Z i fram nu. Tyst och fint går hon.
Annars då, jag fick nå ryck o monterade instegslisterna här på morgonen också, tänkte lacka iordning trösklarna osv men insåg att jag inte har tid och möjlighet och riva framfångaren osv idag och färgen lär användas ganska snart när man väl börjat så får göra allt på samma gång när man väl gör det..
Lite bilder då, tagna med mobil men ni överlever hoppas jag
Kommer ev byta förarstol inom snar framtid ifall Jibeh tar beslutet och skrota sin dieselbruksis, så kommer bli en del godis från den isf till den här