3294
Sök

Hjälp med trim till Suzuki Swift!

36 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
Hejsan!

Jag har alltså en Suzuki Swift från -06 med en bensin motor på 92 hästar.
Skrev en tråd för ett tag sedan gällande chiptrim till min Suzuki Swift. Fick dessvärre svaret att det inte finns chiptrim till bensin motorer utan turbo men då är min fråga, finns det något annat sätt att trima?

Jag undrar vad finns det för lättare sätt att trimma min bil på men även vad finns det för svårare sätt att trimma bilen? Jag är tyvärr en nybörjare gällande bilar men vill lära mig mer! kan tänka mig ta på mig lite svårare projekt men måste bara vet hur och vad! så alla tips uppskattas men beskriv gärna en svårighetsgrad så vet jag vad jag är kapabel till själv wink Skulle jätte gärna vilja trimma till bilen lite så allt som går att göra skulle jag vilja veta! har ni några bra svar till mig??

Tack på förhand!!!

36 Inlägg
14 mars 2014
Trådstartare
jaka54 skrev:
Hej!
Högre komp!
Vassare kam!
Lättare bil!

tackar för snabbt svar men som jag sa är jag nybörjare på bilar så det du skrev är ett annat språk för mig tongue har du lust att förklara lite mer smile

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
14 mars 2014
jo det finns chip trim till motorer utan turbo, men det ger knappt någon effekt.

hur mycket pengar vill du lägga på din swift ?

36 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
CHEEVA skrev:
jo det finns chip trim till motorer utan turbo, men det ger knappt någon effekt.

Asså det beror ju på vad jag får för pengarna.
Får jag 5 hp för 5000kr så nej men får jag 30 för 5000kr så ja. så egentligen beror det väl på vad jag får för pengarna?
Men säg att jag har en budget på ungefär 15.000kr?

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
15 mars 2014
Popis1991 skrev:
CHEEVA skrev:

Får jag 5 hp för 5000kr så nej men får jag 30 för 5000kr så ja. så egentligen beror det väl på vad jag får för pengarna?

grejen är den att din swift är inte direkt vanlig att trimma, så mycket måste specialtillverkas vilket gör att det blir väldigt dyrt! Så för 15.000 kommer du inte långt

mitt råd till dig om du vill ha lite mer "umph" är att byta bil smile

36 Inlägg
15 mars 2014
Trådstartare
CHEEVA skrev:
Popis1991 skrev:
CHEEVA skrev:

grejen är den att din swift är inte direkt vanlig att trimma, så mycket måste specialtillverkas vilket gör att det blir väldigt dyrt! Så för 15.000 kommer du inte långt

hmm fan get va ju synd tongue köpte nyss bilen så tänkte inte sälja ^^men ska tänka på sånt till nästa bilköp!
men men får satsa på ljud istället wink

Ubåtsingenjör
7 323 Inlägg
15 mars 2014
Popis1991 skrev:
CHEEVA skrev:
Popis1991 skrev:

hmm fan get va ju synd tongue köpte nyss bilen så tänkte inte sälja ^^men ska tänka på sånt till nästa bilköp!
men men får satsa på ljud istället wink

låter som en bra idé

Sök