ang norrmännen som körde i 240km/h

dusty Living in the fastlane
21 november 2006 · 2 616 Inlägg

läste precis artikeln om norrmänen som låg i 240 på någon väg smile

det jag kom och tänka på är det att det skulle kunna vara mig dom skrev om.
jag är inte guds bästa barn har givetvist kört för fort.
och jag tror det är många här som även dom inte kan säga att dom kört i över 200 på allmän väg.

nu är inte jag en idiot som kör 200 på vägarna hela tiden men jag har gjort det någon gång en sträcka som är min favorit är e20 en sträcka vid nääs där man har full sikt en bra bit frammåt och vet vad som kommer hända ser man inga bilar och det är dagtid så får jag säga att det ända som kan hända det är att jag själv går miste om livet och den risken är jag medveten om.

(artikeln http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 88,00.html )

Senast redigerat av dusty (21 november 2006)

YeahLow OutRage DriftTeam
21 november 2006 · 181 Inlägg

Är det igentligen så kul att köra så fort? Har kört för fort men det är fan så roligare att åka runt på sladd än att åka fort..Och så mycket säkrare!

Zlizco
BMW E30 V8 Supercharger "OutRage DriftTeam" (1990)
MilleN
21 november 2006 · 9 108 Inlägg

"dödslek" wink Man måste ju testa nån gång hur fort ens bil går, det har nog dom flesta gjort, sedan kan man väl inte hjälpa om man har en bil som går så snabbt? big_smile

Mitt i natten på tvåfilig motorväg liksom..

Senast redigerat av MilleN (21 november 2006)

Dreamcatcher
21 november 2006 · 260 Inlägg

håller med. har man inte maxat bilen anses man som en tönt.

styling har egentligen bara med pengar att göra.
El_Gringo Nästan nybörjare
21 november 2006 · 145 Inlägg

hmm... pendlade mellan gbg-thn i ett år för längesen, hade en crx då, kan ju säga att det var ett undantag hellre än en regel att man höll sig under 150 i genomsnitt.

kanske inte så smart, men jag var ung o kaxig, då blir det lätt så!

sålänge man gör det lite "smart" är det väl ingen större fara än nåt annat! börjar det bli massa trafik så får man ju självklart anpassa sig, dumma risker är det värsta man kan göra! men att gasa ur bilen rejält när det inte är nån i närheten, det är ju bara skoj! annars kunde vi väl köpa mopedbilar allihop?

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732
terazzi
21 november 2006 ·

Har inte kört, men åkt i 240 km/h en bit här utanför wink det va sjukt skoj!! hehe

edit: det var på natten och inte en enda bil ute smile

Senast redigerat av terazzi (21 november 2006)

Sandman
22 november 2006 · 873 Inlägg

Dreamcatcher skrev:
håller med. har man inte maxat bilen anses man som en tönt.

Gör själv det. Nyfikenheten delvis. Men även för att vilja "känna" mitt fordon så att säga.


Men jag måste säga att jag tycker ungarna i artikeln verkar töntigare än en person som inte maxat sin bil med motivationen att det är farligt.


”Nå går det i 240”
" – Nu går det sakta. Nu ligger vi i 150, säger ungdomarna i videon."


Det är väl inget super sensationellt att komma upp i 240.
Eller kör de EPA i vanligt fall?

Don't get mad, get even.
Martin 9-3 Fisketokig
22 november 2006 · 2 997 Inlägg

250km/h gör de flesta finare bilarna idag så varför orka filma och lägga ut.

Bara löjligt.

iofs har man ju maxat bilen och mätaren en gång men filmades inte och var under kontrollerade former...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Miklen
22 november 2006 ·

.. visst dom flesta vill ju testa sina bilar å så...men att filma d samtidigt..bara det tycker jag är ett tecken på lek å att d inte e särskilt kontrollerat..oavsett vem som filmar... Ne ska man köra fort utan tillåtelse kan man lika gärna d stanna i bilen..

EDIT: Jag har själv filmat..men då har man ju filmat lite acc eller nåt å inte kört särskilt fort.. (eftersom min bil knappt accar nåt..men iaf wink ) smile

Senast redigerat av Miklen (22 november 2006)

FreddeK
22 november 2006 ·

gör bilen 240 så ska den nog klara det väghållningsmässigt också...sen att dom är töntiga och lägger ut det får stå för dom...larvigt av aftonbladet att plocka filmsnuttar från youtube etc...verkar inte som dom kan komma på någe själva nuförtiden!

p3pp3 "Peppe"
22 november 2006 · 8 Inlägg

att dom klagar om dom som körde 240 säger jag inget om....men getaway serien är juh helt underbar111 rätta mig om jag har fel!!

VW CADDY 1,9D
rc bilar!! sundsvallrc.se
tecman
22 november 2006 · 1 741 Inlägg

p3pp3 skrev:
att dom klagar om dom som körde 240 säger jag inget om....men getaway serien är juh helt underbar111 rätta mig om jag har fel!!

hehe helt rätt big_smile


och som dom flesta innan har sagt.. vem har inte testat maxa bilen? nog för att det är roligare att försöka ta en kurva snabbt än bara köra toksnabbt rakt fram. så måste man ju bara testa hur snabbt den går raktfram.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Melker_elk Blyfot och motor dödare
22 november 2006 · 388 Inlägg

Freddeponken skrev:
gör bilen 240 så ska den nog klara det väghållningsmässigt också...sen att dom är töntiga och lägger ut det får stå för dom...larvigt av aftonbladet att plocka filmsnuttar från youtube etc...verkar inte som dom kan komma på någe själva nuförtiden!

det där va ironi va? för min turbo har då fan inga vägegenskaper i 200 å jo visst det är ju volvo men de är la typ bara porsche å ferrari å andra super bilar som har den egenskapen i den farten

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Sandman
22 november 2006 · 873 Inlägg

Turbo_Power_86 skrev:
det där va ironi va? för min turbo har då fan inga vägegenskaper i 200 å jo visst det är ju volvo men de är la typ bara porsche å ferrari å andra super bilar som har den egenskapen i den farten

Körde en 9-5 på tvåfilig motorväg som slingrade sig "lite" i alla fall.
I 220 kändes det som om jag cruisade fram och hade full kontroll.

Det var jävligt läskigt för när det känns så har man sällan det. Men det var inga problem att glida in och ur vid filbyte eller så.


Och det är ju ingen Porsche direkt även om nyare modeler är rätt sportiga.

Don't get mad, get even.
Renjägarn
22 november 2006 · 638 Inlägg

Smiley skrev:
Är det igentligen så kul att köra så fort? Har kört för fort men det är fan så roligare att åka runt på sladd än att åka fort..Och så mycket säkrare!

Jag måste tyvär säga att jag gillar högre farter. Man får en jävla kick av det, jag iaf. Sen att man bör köra snabbt på bana istället för i trafiken är väl en sak. Men svårt att kontrollera sig.

Kommer väl nånting här snart!
beemern .......
22 november 2006 · 2 655 Inlägg

har åkt mycke i alldeles i för hög hastiget och tyckte de va kul förut men nu är det inte lika roligt när man blivit lite klokare och tänker på riskerna och allt, mycke roligare att fara å lägga lakrits i korsningar o rondeller och sånna grejer... tongue

hyperion
22 november 2006 · 305 Inlägg

hehe, jag brast ut i gapskratt när jag läste artikeln. Först att dom inte kan hitta nåt ordenligt att skriva om och sen på det sättet dom framställer det. Dödslek osv osv. Har själv inte sett filmen men de som säger att 240km/h är dödslek har aldrig haft en riktig bil.
Är det ingen trafik på motorvägarna och man har en nyare ordentlig bil som s60 eller 9-5 så är det inga som helst problem att gasa upp till 240 och sen trycka in farthållaren.

Jag har som sagt inte filmen, men var det trafik där dom körde som dom åkte förbi i 240 då kan jag hålla med om att det är en stor risk. Alla som kör snabbt har ju nån gång vart med om att söndagsåkaren utan koll i backspegeln laddar för omkörning så precis när man kommer fram så svänger han ut och det blir till att tvärnita.
Nej köra fort SKA man göra men det ska inte innebära några extra risker.

BMW 330XD (2009)
Honda S2000 (2000)
tuning_king
22 november 2006 · 8 Inlägg

Dreamcatcher skrev:
håller med. har man inte maxat bilen anses man som en tönt.

tuning
jonesono Personal- och beteendevetare
22 november 2006 · 1 082 Inlägg

Är det bara jag som har trafikvett innanför pannbenet här?
På vilket sätt är det inte en "dödslek" om man kör i 240km/h?! Händer det något (punka, något annat med bilen, djur springer ut etc.) så är man garanterat stekt! Försök att förstå det! Verkar vara många här som skulle behöva se skräckexempel på hur det kan gå alt. bli av med körkortet. Det är redan tragiskt att körkort delas ut till såna som kör som idioter i trafiken, gör det inte mer tragiskt att öka på statistiken med ännu en död.
Till "nollan" med 740:n.. när du (om det nu är möjligt) når en någorlunda mogen ålder, så kommer du förstå.. Förstår du inte vad jag menar nu, tja.. då har du inte mognat tillräckligt.
Jag kommer en vacker dag (om någon annan inte hinner göra det före mig) skriva en motion om att det borde införas strängare straff angående indrag av körkort (gärna i ordentligt många år), för en del skall uppenbarligen inte ha ett!

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
beemern .......
22 november 2006 · 2 655 Inlägg

sen ha ja inte haft körkortet i 2 år än å de e ju dumt å riskera körkortet då tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang