2452
Sök

Hög bil trots coilovers

550 Inlägg
28 mars 2014
Trådstartare
#1
Tjenare! nu är de såhär att det satt kapade fjädrar bak på min vw bora när ja skaffade den, (inget jag ärr så positiv på) så jag lyckades få tag i helt nya mk5 coilovers som passade på bilen. men har nu monterat de bakre dämparna och bilen blev skyhög, okej inte skyhög, men den är i lägsta läget och inte precis så de slickar gummit på mina 17".
Kan de va så att fjädern måste sätta sig lite i några mil så den mjuknar eller är de så enkelt att mk5:an är tyngre osv ?


550 Inlägg
28 mars 2014
Trådstartare
#3
nixon89 skrev:
Genomslagsgummina wink
utveckla? haha smile


550 Inlägg
28 mars 2014
Trådstartare
#4
ja men du! tror dämparna är av märket JOM medans fjädrarna är RaceLand!
Ska ja sätta dit raceland dämparna som kanske är anpassade bättre tilll fjädrarna ? smile


301 Inlägg
Fri fart för ett fritt folk!
13 982 Inlägg
29 mars 2014
#6
du har väll genomslagsgummina kvar på dämparna så det är väll derför den inte blir lägre..

Kör fort så hinner inget hända...

550 Inlägg
29 mars 2014
Trådstartare
#7
fjädrarna från mk5 bör passa men såg liite annorlunda ut, men ska funka o köra på bilen. dom ska passa. hur tar man bort genomslagsgummit? bild eller ngt ? smile


Webbutvecklare
2 369 Inlägg
29 mars 2014
#8
Har du en bild på hur den ser ut nu? Har du coils till en annan bil så är det troligtvis anledningen smile Även om det "passar" så behöver det inte vara rätt. Kan vara olika längd på dämpare, hårdare fjädrar, osv

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

550 Inlägg
29 mars 2014
Trådstartare
#9
rickylicious skrev:
Har du en bild på hur den ser ut nu? Har du coils till en annan bil så är det troligtvis anledningen smile Även om det "passar" så behöver det inte vara rätt. Kan vara olika längd på dämpare, hårdare fjädrar, osv
har tyvärr ingen bild just nu, men kör enbart fjäder bak nu och den är inte alls låg, så tippar på att ja får köpa mk4 coils när man får råd smile
Senast redigerat av D-alvarsson (29 mars 2014)



Sök