Sådär då har man varit på verkstad och fått sänkt bilen. Det va lite bökigt så jag är glad att dom gjorde det
Hade nog inte klarat det själv utan lift!
Under arbetet
Före sänkning
Efter Sänkning. Dom sa att den kommer antagligen gå ner lite till efter att kört med fjädrarna ca 100mil. Så dom får sätta sig ordekligt. Sen tyckte dom oxå att vi skulle vänta med hjulinställningen tills fjädrarna satt sig. Rätt eller fel?! Fjäderbytet gick på 2200kr så som sagt det var lättvärt det!
Sen fick jag hem min grill idag. Ett problem bara. Hur får jag loss min gamla??
Funderar att byta det svarat gallret till ett alu galler ist. Kanske gör sig bättre. Det går ju lätt att ordna när det bara är skruvat på baksidan
Sen fick jag äntligen mina färg prover från CARID.com till dash kittet.
Kosta 45 kr för 4a prover så beställde 8. Men en sjkut dyr frakt på 200kr ca. Lite väl saftigt för ett brev. Visseligen är det från USA men ändå! Innan jag mejlade dom och fråga om dom kunde dera ner fraktkostaden så skulle dom ha nästa 700 för 4a prover.
Proverna som kom hem heter.
Äkta carbone
Äkta röd carbone
Äkta vit/silver carbone
Äkta röd/svart carbone
Carbone imitation
Röd
Borstad aluminium
Chrome (spegel typ)
Tjockleken
Den kromade
Men men här är dom iaf. Har beslutsångest så lite smakråd hade varit fint. Va sugen på att ha röd/svart carbone eller den röda, innan jag beställde proverna. Men nu när man ser dom i irl så är jag tveksam. Iaf till röd/svart carbone. Då jag tycker den röda går åt vinrött. Sen när man fick se den borstade aluminiumen och chomet så blev man ännu mer förvirrad. Så som sagt lite smakråd hade varit fint att få!
Här är sidan jag beställde det ifrån. Det ska vara 41 delar. Så det gör nog ganska stor skillnad i biles interiör! Själv tycker jag den är väldigt tråkig orginal
http://www.carid.com/2010-volvo-s40-woo … 15053.html