Körde upp bilen från garaget utan problem. Lägger i P-läget för att dra igen porten då bilen dör och inte vill starta. När jag vrider på tändningen så går inte soppapumpen, är det vanligt att inte mätaren fungerar i samband med detta? Bilens startmotor går och övriga indikationer fungerar i instrumenthuset.
Bilen är för övrigt ett rullande projekt och används sällan.
Kan säkert vara andra saker som är fel men de vanligaste är väl tändkassett eller just bränslepump. För det är väl inte startspärren, lätt att glömma om man inte kör bilen så ofta.
/Fredrik
Senast redigerat av crescentcompact (13 april 2014)
Startspärren är sedan länge bortkopplad, blinkers o sådant fungerar i mätarhuset. Men när man normalt vrider på tändningen så brukar övriga varningslampor lysa men här är allt svart. Alla säkringar är hela. Dum fråga kanske men vart sitter vevaxelgivaren och kan man se på den om den är hel eller ej?
Startspärren är sedan länge bortkopplad, blinkers o sådant fungerar i mätarhuset. Men när man normalt vrider på tändningen så brukar övriga varningslampor lysa men här är allt svart. Alla säkringar är hela. Dum fråga kanske men vart sitter vevaxelgivaren och kan man se på den om den är hel eller ej?
Givaren sitter på blocket, nere till höger sett framifrån. Kontakten sitter bakom motorn vid lambdasondes kontakt...typ. Du kan mäta upp givaren genom att ohm-mäta mellan stift 1 och 2 i givarens kontakt. Du bör då ha 540 ohm +/- 55 ohm