scaryeyes skrev:
Racingse skrev:
Jag tror definitivt att FFR kan detta bättre än SFRO, men jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara motstånd vid varje halvvarv, det tyder ju på att något inte är rätt. Jag hade inget motstånd alls när jag hissade upp bilen.
Eller så ignorerar FFR det....
Ett sånt motstånd eller utväxling tycker jag låter som att knutarna jobbar lite utanför arbetsområdet. Det gör säkert inget annat än större slitage under en xxx-årsperiod. Men känns väldigt olustigt att köra med sån utväxling.
Går det att räta ut lederna? Testat med att vrida gafflarna till korsen 30-60-90 grader och sett om det minskar?
Tror inte FFR ignorerar det, hade detta varit ett problem så hade det varit upp på något av FFR forumen men det har det inte varit och som jag skrev "Jag hade inget motstånd alls". Det är många leder för att komma runt headders på denna bil och det är lätt att det blir fel. Jag hade demonterat alllt och tagit det punkt för punkt enligt "biblen". Det är något som binder knutarna.
V. I. R. U. S. (Very Immature Racers of the United States)
For Those Infected With RACING Disease, Our Motto: "YOUNG ONCE, IMMATURE FOREVER"
Första medlemmen utanför US.