Ända sedan jag börja läsa tråden har det bara funnits ett alternativ på fordon till den motorn och det är en rod utan tvekan, gärna ratrod. Så när du skaffade axlarna blev jag glad att du går den vägen för det är det enda rätta. En gammal sliten lastbilshytt från en nosbil hade passat fint.
Jag vet inte om detta förslaget kring bil att montera motorn i har nämnts tidigare, men tycker att det vore väldigt fräckt att använda sig av en gammal bärgningsbil, gärna en 30-50 tals bärgare.
Jag vet inte om detta förslaget kring bil att montera motorn i har nämnts tidigare, men tycker att det vore väldigt fräckt att använda sig av en gammal bärgningsbil, gärna en 30-50 tals bärgare.
Bil att lägga den i fick jag ge upp iom SFRO, så det blir egen ram
Valet som återstår är vilken kaross jag ska lägga på min ram, så jag får nånstans att sitta, tak över huvudet osv. Har lite olika idéer, men det kan mycket väl avgöras på en bra deal på blocket inom vettigt avstånd
Samtidigt som jag plockade bort prylar från framvagnen sist så tog jag nya mått på infästningarna. Visade sig att jag hade gjort ganska grova uppskattningar första gången
Så nu har jag ritat upp en ny ram som både är mer korrekt och mycket snyggare och effektivare
Har bara en bild på den för tillfället för ritningen ligger på en annan dator, men såhär ungefär blir det istället
Nåt tvärstag till upp mot framvagnen blir det nog men i stort stämmer det. Det gick att lösa såhär tack vare att fästena i framvagnen lutade utåt, vilket gjorde att ramen kunde gå ut och runt motorn utan den fula lösningen jag hade tidigare
Bredden på ramen och rördimensionen ska bestämmas, och måtten ska tas en gång till. Sen kan jag nog titta på att beställa rör
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.