Nu har jag ändrat mig igen, och tror jag har koll på läget
Fotade lådan för att få in den i CAD
Ritade upp det hela med kort kardan mellan låda och motor, och kom fram till att lådan hamnar åt helvete för långt bak
Mitt högra knä får inte plats, hela tunneln försvinner med elbox och handbroms, no bueno.
Så jag skrotade den idén och gick tillbaka till "väldigt stabil platta som fästs i motorram och motor"
Tänker få allt laserskuret i 30 mm stål sen bearbeta det sista själv.
1. Blå platta schimsas mot motorramen för att centrera den mot motoraxeln. Tre st M20 i hörnen används för att få vinkeln 100% rätt. Bultar troligtvis fast den från insidan av röret, fyra st M12 per sida som gängas i plattan.
2. Gul platta bultas i blå platta med sju st M12 gängat i gul platta. Gul platta har sedan 14 st M10 gängade hål till sprängkåpan.
3. Röd tallrik svetsas i splinesad hylsa som jag svarvade av sist
4. Grön tallrik bultas i röd tallrik. Denna har centrum och bultcirkel till svänghjulet.
Urtrampningslagret på T56:an råkar vara rätt diameter för Sachs 765:an, och "djupet" från lagret till änden på lådans axel blir också lagom. Fantastiskt hur det kan bli
Stansade ut provbitar för att se så mina mått inte var helt åt skogen
100% träff på första, trodde jag knappt själv
Slog på nån mm på höjden på motorramen, inte så pjåkigt
Sänkte den lite på toppen sen för att gå fri för servopumpen. Övre M20-bulten för att ställa vinkeln kommer gå till motorblocket där lyftöglan har suttit. Den är M18 fingäng, tror det ska hålla, annars får jag väl svetsa in ett fäste istället.
Fästena och stoppen till planetväxeln kommer i vägen, men tvärröret under hoppas jag kunna behålla, lite extra stabilitet
Nu behöver jag hitta en laserskärare som hinner leverera innan semestern, annars spricker tidsplanen