2601
Sök

Volkswagen Bora - Dapper

Efterlängtade Volkswagen Bora projektet är igång. Självklart i Stance utförande.

Volkswagens Of Sweden på Facebook
67 479 Visningar
Projektet avslutat 27 juli 2014
Volkswagen <3
1 133 Inlägg
10 maj 2014
#101
Va lite skeptisk i början men nu älskar jag att du kör vågad färg på fälgarna!:-D

Allmänt körd i huvudet

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
10 maj 2014
Trådstartare
#102
audicarsismine skrev:
Såååå....fan vad fet den blev!!
Emblemet bak? Dippa den i nån rolig färg? big_smile
Får se vad jag gör med det. Möjligtvis svart. Annan färg förstör helhetsintrycket smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
10 maj 2014
Trådstartare
#103
AddeWalle skrev:
Snyggt wink Personligen gillar jag ej den gröna färgen men funkar smile
Tycker du skulle haft samma "guldiga" som du hadde på golfen smile
Tack. Jag har ju haft guldigt. Trist att ha samma sak igen. Funderade även på cherry red. Den röda jag hade på fälgarna innan den såldes. Men har som sagt redan haft det med, samt att det inte sticker ut lika mkt som nu smile
Jag vill synas helt enkelt. Det ska vara en "pang" effekt när man ser bilen big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
10 maj 2014
Trådstartare
#104
SpendeX skrev:
Blev ju jätte bra smile snygga fälgar och kag äskar färgen! Våga sticka ut smile nej men tummenupp:)
Tack som fan big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
10 maj 2014
Trådstartare
#105
FjonkeeN93 skrev:
Va lite skeptisk i början men nu älskar jag att du kör vågad färg på fälgarna!:-D
Våga vägra annat än att sticka ut wink Våga sticka ut ur mängden big_smile Vilket jag garanterat gör nu smile
Tack

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
10 maj 2014
Trådstartare
#106
Det jag har funderat på som jag ev kommer göra senare. Det är att valsa framskärmarna så jag kan sänka den mera. Samt även då köpa 5mm spacers. Då blir den att se bredare ut, + att den bli lägre och goare.
Dock tycker jag den är skön att åka i nu. Utan problem att ta sig fram på dåliga vägar. Men visst, den skulle behöva ner 2cm till fram iaf. Ska fixa bättre bilder på fram hjulen och dess tajthet mellan skärm och däck, så ni får se hur det ser ut nu

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
#107
Var på Hällaträffen igår i Västerås, och tydligen så fick Bilsport.se med sig en bild på Boran smile
Aldrig fel smile Kul att även dom hittade den och tyckte det va en kul bil big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-0e20838fbc315f68d45b95181c1828f1.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

så äre!
872 Inlägg
11 maj 2014
#108
Den är ju  jävligt snygg wink

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
11 maj 2014
Trådstartare
#109
Har pratat med en polare, som ev kan låna en skärmvals av en av hans vänner. Så jag ska kola upp när man kan få låna den och försöka fixa så den kommer ner lite fram till smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
13 maj 2014
Trådstartare
#110
Redigerat dessa bilder lite med ljuset så man ser hur tajt framskärmarna ligger original till däcken. Som ni ser så går det inte att sänka den mera som den ser ut nu. Men polaren fick tag på en skärmvals och om han kan hjälpa mig så ordnas detta nu på fredag. Det kommer inte valsas mycket. Bara så jag kan sätta på 5mm spacers som jag köpt idag, sen sänka kanske 1-2cm till. Annars så märks det väl på fredag smile Vet inte riktigt om jag kan sätta dit spacerna än heller. Blir så ont om gäng på hjulbultarna. Sägs ju att man kan dra bultarna även om dom bara sitter på 3-4 gäng. Men det känns inte säkert dock.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-aef121f0c968784edc5ba0c481bd1cc7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-f1575a2aee71f7f3797d7480793d981d.jpg

Återkommer på fredag smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

75 Inlägg
13 maj 2014
#111
måste du verkligen ha spacers då? tycker dem ligger tillräckligt långt ut redan nu ja:)


Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
13 maj 2014
Trådstartare
#112
soderstrom123 skrev:
måste du verkligen ha spacers då? tycker dem ligger tillräckligt långt ut redan nu ja:)
Ja, så sätt så är jag nöjd. Men för att kunna sänka den mera fram så måste fälgarna ut mera. Ställmuttrarna på coilsen kan inte skruvas ner mera, för då tar dom i fälgen hmm

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

75 Inlägg
13 maj 2014
#113
user_name skrev:
soderstrom123 skrev:
måste du verkligen ha spacers då? tycker dem ligger tillräckligt långt ut redan nu ja:)
Ja, så sätt så är jag nöjd. Men för att kunna sänka den mera fram så måste fälgarna ut mera. Ställmuttrarna på coilsen kan inte skruvas ner mera, för då tar dom i fälgen hmm
jaha, surt att de tar i.. hmm


Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
13 maj 2014
Trådstartare
#114
soderstrom123 skrev:
user_name skrev:
soderstrom123 skrev:
måste du verkligen ha spacers då? tycker dem ligger tillräckligt långt ut redan nu ja:)
Ja, så sätt så är jag nöjd. Men för att kunna sänka den mera fram så måste fälgarna ut mera. Ställmuttrarna på coilsen kan inte skruvas ner mera, för då tar dom i fälgen hmm
jaha, surt att de tar i.. hmm
Jag kanske kan sänka den max 1cm till som det ser ut nu. Men skulle gärna vilja ha ner den lite mer än så. Men om skärmarna valsas lite grann så ser det ju inte ut som att hjulen sticker ut mer än nu smile Vore värre om jag bara satte dit spacers utan att göra nå åt skärmarna.

Ska försöka ta lite bättre bilder i helgen också. Svårt att få med på bild att däck + fälg ligger några cm utanför skärmarna runt om smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

75 Inlägg
13 maj 2014
#115
user_name skrev:
soderstrom123 skrev:
user_name skrev:

Ja, så sätt så är jag nöjd. Men för att kunna sänka den mera fram så måste fälgarna ut mera. Ställmuttrarna på coilsen kan inte skruvas ner mera, för då tar dom i fälgen hmm
jaha, surt att de tar i.. hmm
Jag kanske kan sänka den max 1cm till som det ser ut nu. Men skulle gärna vilja ha ner den lite mer än så. Men om skärmarna valsas lite grann så ser det ju inte ut som att hjulen sticker ut mer än nu smile Vore värre om jag bara satte dit spacers utan att göra nå åt skärmarna.

Ska försöka ta lite bättre bilder i helgen också. Svårt att få med på bild att däck + fälg ligger några cm utanför skärmarna runt om smile
väntar med spänning tills du valsat skärmarna och sänkt den mer, kan inte bli sämre om man säger så smile


Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
13 maj 2014
Trådstartare
#116
soderstrom123 skrev:
user_name skrev:
soderstrom123 skrev:

jaha, surt att de tar i.. hmm
Jag kanske kan sänka den max 1cm till som det ser ut nu. Men skulle gärna vilja ha ner den lite mer än så. Men om skärmarna valsas lite grann så ser det ju inte ut som att hjulen sticker ut mer än nu smile Vore värre om jag bara satte dit spacers utan att göra nå åt skärmarna.

Ska försöka ta lite bättre bilder i helgen också. Svårt att få med på bild att däck + fälg ligger några cm utanför skärmarna runt om smile
väntar med spänning tills du valsat skärmarna och sänkt den mer, kan inte bli sämre om man säger så smile
Hehe, nej det lär det inte bli smile
Samtidigt så ska även blinkersen i strålkastarna tändas cool

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
14 maj 2014
Trådstartare
#117
Adeon här på gorg fick med min Bora på bild från Hälla träffen den 10e maj smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-f6d8e848c3737717affafbb7fd6bad13.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
#118
Valsat framskärmarna lite grann och fick ner bilen ytterligare 2cm med 5mm spacers på. Oså skrapar inte framskärmarna i något nu. Kom på att jag har genomslagsgummit kvar, och på gängen till fjäderbenen är det ca 1cm kanske. Så det går att sänka den lite mera. Men är nöjd ändå, för jag behöver inte parera alla jäkla gupp på vägarna och det går att åka rätt så bekvämt. Så det får se ut så här nu smile

Har inte kopplat in så blinkersen lyser i strålkastaren. Måste köpa några grejer till det, så ska beställa på ebay imorgon eller så. Om man endast kopplar på ström från lyset till blinkersen, eller om man gör som när man hade en gammal 740 med tända skärmblinkers, så blir det fel och alla blinkers runt om bilen blir att glöd - lysa.

Funderar även på om jag ska ta bort den gröna dippen på fälgarna. Dock blir den ju så diskret då hmm Nu lägger man iaf märke till den.. Så jag vette fan alltså..

Ska ordna bättre bilder på bilen. Någon lär fota med en riktig kamera, för att få allt bra på bild med mobil suger verkligen

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-45d8d0e0243075aebeb2b9c7135b8887.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

630 Inlägg
17 maj 2014
#119
Låt dippen vara kvar, alternativt dippa om i nån annan rolig färg! big_smile

38 Inlägg
17 maj 2014
#120
Ha kvar dippen.
Om du inte byter färg.
Den sticker ju ut ur mängden.
smile


Sök