Bilar går inte i ide, möjligtvis vinterförvaring. En bra idé däremot, tja, det är upp till dig. Perosnligen skulle jag säga att det skulle vara synd på Amazonen, men om du har den kunskap, tid och pengar som behövs så visst, varför inte? Kom bara ihåg att du måste byta mer än motorn.
Hej! Amazon är världens tråkigaste bil (tråkiga vägegenskaper) så varför öda tid på att slänga i en BMW motor när det vimlar av B18 och B20 motorer ????
Har för mig att Amazon inte är godkänd för mer än 150hk.
Håller själv på att helrenovera (till original) en -64 Amazon, men då blir det med B20 motor...
Hej! Amazon är världens tråkigaste bil (tråkiga vägegenskaper) så varför öda tid på att slänga i en BMW motor när det vimlar av B18 och B20 motorer ????
Har för mig att Amazon inte är godkänd för mer än 150hk.
Håller själv på att helrenovera (till original) en -64 Amazon, men då blir det med B20 motor...
höru du det är bara 89hk i 318tds en o me tanke på att jag ska ha bilen som vardags bil så kan jag inte köra runt och tanka efter 10mil då slänger ja hellre ner en diesel
I så fall bör du nog först och främst satsa på att byta bränsletank till någon som inte har ett stort hål i sig, vilket du verkar ha, annars kommer den ta lika mycket med dieselspis under locket.