Tjena. Undrar vad en v70 t5 från 2002 ska ladda original samt med BSR chip steg 1? Har chippat bilen hos BSR och snubben sa att den laddar för lågt original. Den låg på cirka 0.6. Sedan tyckte han att den fortfarande laddade lite för lågt efter chippningen + att laddtrycket kunde sjunka från 1.1 bar till 0.7-0.8 direkt efter gaspådraget.
Har inte jag fel så skall den väl ligga på 1.2 stabilt under hela gaspådraget och inte sjunka ner?
Har bytt magnetventilen, dock från en tidigare modell, 2001. Sedan har jag en felkod för lambasonden bank 1. Detta hände efter chippningen där också. Den kan inte spöka på nåt sätt för mig då?
felkod på lambdan är jhu aldrig bra framför allt inte den främre!
chippningen ska inte ge sånna felkoder för bilen är så beprövad och bsr har stor erfarenhet av volvosar även om jag personligen valt atechmotor av dom 2 ställena.
nu håller en polare på med sånt så då åker man dit så klart. men man har samlat på sig en del erfarnheter dom sista 1.5-2åren man hjälpt honom
vad lägger den för felkod på lambdan?
det som är standard är jhu nästan alltid laddtryckregleringen på samtliga bilar som har det . Stift är oxå en grej som man ALLTID ska ha nya vid chippning och endast Ngk men gissar på att dom på bsr sa till dig att det är A-o att ha en ny servad bil vid chippning inkl stiftbyte.
en v70 t5 går 16.000mil på orginal stiften men iverkliga livet håller dom inte så länge ;-)
felkod på lambdan är jhu aldrig bra framför allt inte den främre!
chippningen ska inte ge sånna felkoder för bilen är så beprövad och bsr har stor erfarenhet av volvosar även om jag personligen valt atechmotor av dom 2 ställena.
nu håller en polare på med sånt så då åker man dit så klart. men man har samlat på sig en del erfarnheter dom sista 1.5-2åren man hjälpt honom
vad lägger den för felkod på lambdan?
det som är standard är jhu nästan alltid laddtryckregleringen på samtliga bilar som har det . Stift är oxå en grej som man ALLTID ska ha nya vid chippning och endast Ngk men gissar på att dom på bsr sa till dig att det är A-o att ha en ny servad bil vid chippning inkl stiftbyte.
en v70 t5 går 16.000mil på orginal stiften men iverkliga livet håller dom inte så länge ;-)
P0030 fick jag med felkodsläsaren från biltema Vad kan jag stöta på för problem om jag kör med en trasig lambda? För fet/mager blandning?
Jag ska ta och byta stiften, funkar de inte med platina stift?
Stack o köpte en laddtrycksmätare, kopplade in skiten för att se hur den laddar exakt. På tomgång ligger den mellan -0.6 till -0.8 och laddar 0.9 - 1 bar vid gaspådrag utan att svajja. Den ska tydligen ladda 0.6 original, vet dock inte vad den ska ladda med BSR chip.
då är det bara att byta den. tänder lambda lampan oxå ?
Japp den lyser också. Är det svårt att byta skiten eller? Försökte leta efter den men ser den inte ens. Sedan, kan jag köra på en begagnad som har rullat lite mindre eller?