Vi är killar... Vi kan inte drägla och skriva samtidigt jue
kommer följas!
Tänkte inte på det.
I väntans tider. ("eller var fan är mina hjulklappar")
Att bygga bil innebär att man letar saker och väntar på att saker skall komma hem.
Fick hem ett nytt paket från USA idag. Tyvärr så hade man glömt att skicka med alla saker. Surt men har kontaktat dom via Email för att få dom saker som jag saknar.
Paket nummer två betalade jag igår och är också från USA. Så det tar nog ett par veckor till innan det kommer hem.
Paket nummer 3 är köpt i Sverige av en privatperson som verkar vara lite seg att skicka dom.
Och på fredag skall jag besöka BRL, Då kanske ni förstår vad som är på gång.
Fälgarna ser fina ut. Du har gjort ett gediget jobb när du programmerade CNC maskinen. Skulle gärna vilja se baksidan på den svetsade fälgen, hur du centrerat svetsplattan.
Fälgarna ser fina ut. Du har gjort ett gediget jobb när du programmerade CNC maskinen. Skulle gärna vilja se baksidan på den svetsade fälgen, hur du centrerat svetsplattan.
Hoppas att jag förstod dig rätt. För fälgarna är monterade och jag har ingen lust att montera av dom. Men jag gör ett försök att förklara.
Fälgens hål är 170.00 mm. Plattans inre diameter är också 170.00. Plattans ytterdiameter är ca 200 mm. Så plattans inre diameter styr i fälgens hål. Plattan är intryckt bakifrån. Så det är platans baksida som ligger emot bromsskivan, inte fälgen.
Pressade försiktigt i den med hjälp av en vanlig press. Sedan svetsade jag dem medan den satt kvar i pressen.
Men dom bytte vi ut ändå. Mot nya glas med Blue dots i. Tyvärr så fick jag inte det snygga lila färgen på bakljusen. Utan det lyser mera blått än lila när jag bromsar.
Trottoarspröt behöver man.
En Fulton gangsterkeps är ett krav om man bygger en Bombs och nu är den på plats.
Gangsterkepsen skall målas men just nu vill jag montera den för att som om den funkar att åka med. Hur det blir med chevan vet jag inte ännu. Har en köpare som vill köpa den. Men jag vet inte om jag vill sälja.
Behåller jag den så kommer jag inte ett lacka den i vinter. För då skall jag fixa en ny framvagn med kuggstångsstyrning. Bromsservo skulle inte heller sitta fel.