Det plingade även in ett mail en eftermiddag vid 14-tiden om att en S90 hade kommit in på Returbilen i Malmö. Gick in och kollade - och den hade min dröminredning!! Bild från Returbilens hemsida:
Tyvärr hade jag bokat upp mig den eftermiddagen. Jag var så sjukt frestad att avboka och sticka och plocka inredning, men det är inte min stil... Prioriterar mina vänner, och jag vill hålla mina löften. Så det var bara att bita ihop och åka till Malmö vid öppningsdags dagen därpå istället.
Var först genom grinden klockan 9, men tyvärr var detta vad som mötte mig...
Att säga att jag blev besviken är en underdrift. Dock hade jag inte velat handla annorlunda. Resan var dock inte helt förgäves, både innertaket och hatthyllan var fortfarande kvar, så de plockade jag. Fick dessutom ett väldigt bra pris av tjejen i kassan.
100-tusenkronorsfrågan: Får ett 9-seriens innertak plats i en BMW E39 sedan?
Tydligen...
Krävdes lite ingenjörskunskaper för att lyckas med det dock. Fick vara sjukt försiktig hela tiden, det ville jämt vika sig på de mest olämpliga ställena. Kan tillägga att körställningen på väg hem inte var speciellt bekväm.
Hemma igen, i väntan på montering. Ett litet veck syns på bilden, men det försvann tills när jag kollade dagen därpå.
Några veckor senare fick jag ett nytt mail, denna gången om en 960 här i Helsingborg! Rusade dit direkt, och lyckades vara först på plats. Möttes av detta:
Inte helt rätt färg, men i räddningsbart skick! Får se om jag monterar eller gör i ordning och säljer, jag plockade med mig det hem iallafall. Plockade även alla lister klädda med plysch (varav de flesta behöver lagas, antingen har limmet släppt eller så är de knäckta) och armstödet. Dörrsidorna var i otroligt dåligt skick och dessutom matchade de inte (bilen hade tyginredning original), så de lät jag vara. Så här såg det iallafall ut efter ca 2 timmar:
Medan jag höll på med detta kom folk och plockade alla fyra handtagen, någon träpanel - och hela fronten. De är eftertraktade, de här bilarna.