4000
Sök

Volvo 940 turbo 97 tomgång

24 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
Tjena jag har en volvo 940 turbo 97 när jag startar bilen när den är kall så ligger tomgång på ca 600 varv och ibland när man åker iväg och har i kopplingen så dör bilen. När bilen är varm ligger varvet på ca 1200 varv jag har verkligen ingen aning om vad det kan vara hjälp uppskattas smile

773 Inlägg
8 maj 2014
robin9319 skrev:
Tjena jag har en volvo 940 turbo 97 när jag startar bilen när den är kall så ligger tomgång på ca 600 varv och ibland när man åker iväg och har i kopplingen så dör bilen. När bilen är varm ligger varvet på ca 1200 varv jag har verkligen ingen aning om vad det kan vara hjälp uppskattas smile

tjuvluft? och går den som vanligt annars? felkoder?

24 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
Ja den går som vanligt tänkte om det kanske är något med tomgångsmotorn?  Har inte kollat felkoder men kan göra det smile

125 Inlägg
9 maj 2014
Kan vara tjuvluft. Kolla alla vacumslangar, tryckrör, insug mm. Men kolla gärna felkoder också

24 Inlägg
9 maj 2014
Trådstartare
Aa ska göra det smile

179 Inlägg
11 maj 2014
Smörj upp tomgångsmotorn med typ 556. Kolla tjuvluft på ALLA slangar. Vrid lite på spjället och lyssna så spjällägesgivaren "klickar" precis när spjället stängs. Om inte, justera givaren den sitter med 2st små insex skruvar. När spjällägesgivaren inte funkar som den ska så fattar inte tomgångsmotorn att spjället är helt stängt och att den ska börja jobba. Den givaren är bara en " AV/PÅ " givare.

Nu har du lite att pyssla med smile

Sök