2628
Sök

akvarier

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
nån mer än jag här som har ett akvarie?

har tidigare haft paronhajar , men nu är det 9 svärdbärare och 10 hajmalar som samsas i mitt smile

http://www.geting.se/viewimage.php?imag … C00192.JPG

http://www.geting.se/viewimage.php?imag … C00194.JPG

dåliga bilder, men dom j*vlarna vägra vara stilla wink wink
Senast redigerat av Machin (26 november 2006)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
du var för snabb.. hann inte få till dom.. men nu e d fixat smile

2 644 Inlägg
26 november 2006
Vi hade 3 akvarier förut smile vi hade nån minihajj den va helt zyyk skadad på natten small de hela tiden för han fick ryck o simma runt allt va han hade så han simma in i fönstrena då fick han mer ryck fast när han hade slagit i ett par gånger vart han tyst fast den gav vi bort te en sen gav han bort den te en sen vet ja inte va som hände me den big_smile

Johan Lindgren

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
26 november 2006
Har också ett akvarie på 375 L som jag tidigare hade två fiskar i en mal på 30-35 cm och en paronhaj som var på 45cm och 920g men den dog i fre natt efter att ha simmat i mitt akvarie i 7år.
Senast redigerat av Markus_C (26 november 2006)

348 Inlägg
26 november 2006
har också akvarie, dock inte med fiskar i.

Har en sköldpadda som simmar runt (och biland går upp på land för att sola sig).

Har försökt ha fiskar tillsamns med honom, men alla fiskar som vi satt i, har spårlsöt försvunnit på semester wink

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Markus_C skrev:
Har också ett akvarie på 375 L som jag tidigare hade två fiskar i en mal på 30-35 cm och en paronhaj som var på 45cm och 920g men den dog i fre natt efter att ha simmat i mitt akvarie i 7år.

ouch.. lät inge trevligt d inte sad

mina paron hajar han aldri bli större än 18cm innan dom dog.. kom hem efter att ha varit borta en helg å d lukta f***n i lägenheten... alla fyra stendöda... men malen den lever än smile

2 594 Inlägg
27 november 2006
jag gjorde det misstaget att köpa två piayor till mitt akvarium när jag köpte dom var dom jättesmå nästan lika små som neontetrorna jag hade, men dom växte och blev större och större snart hade jag inga andra fiskar kvar, i panik håvade jag upp dom sista och sålde dom till en polare til slut satt jag där me två monster på 30cm dom tuggade söder allt i akariumet plast växter,pump,silicon mm till slut fick jag nog och satte ut en anons på dom och fick som tur i väg hela skiten å köpte ett terrarium me en cool ödla i stället

Reparatör
306 Inlägg
27 november 2006
Har ett 960 liters med malawiciklider,back to nature bakgrund samt ett par back to nature moduler.

272 Inlägg
27 november 2006
Jag har ett 720 l med sydamerikanska ciklider.

43 Inlägg
27 november 2006
Jag har ett 3000l med 4 zigenare i...

Släng kappan efter vinden och halka på en hundskit.

kontorsråtta
231 Inlägg
27 november 2006
Jag har ett 360l saltvattensakvarium.. orkar inte rabbla alla grejer, listan är lång.. tongue

en bild på härligheten (ej färdigbyggt, ska bygga en överdel som döljer mh-armaturen):
http://www.ratemyfishtank.com/images/thumbimg/650/3115_6.jpg

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
jag gjorde det misstaget att köpa två piayor till mitt akvarium när jag köpte dom var dom jättesmå nästan lika små som neontetrorna jag hade, men dom växte och blev större och större snart hade jag inga andra fiskar kvar, i panik håvade jag upp dom sista och sålde dom till en polare til slut satt jag där me två monster på 30cm dom tuggade söder allt i akariumet plast växter,pump,silicon mm till slut fick jag nog och satte ut en anons på dom och fick som tur i väg hela skiten å köpte ett terrarium me en cool ödla i stället

Haha.. ja så kan d gå ibland smile

Jerry skrev:
Har ett 960 liters med malawiciklider,back to nature bakgrund samt ett par back to nature moduler.

låter nice.. har du några bilder?   

Draedon skrev:
Jag har ett 360l saltvattensakvarium.. orkar inte rabbla alla grejer, listan är lång.. tongue

en bild på härligheten (ej färdigbyggt, ska bygga en överdel som döljer mh-armaturen):
http://www.ratemyfishtank.com/images/th … 3115_6.jpg

ser bra ut smile
hur är d me saltvatten, är d lika svårskött som dom flesta säger?

kontorsråtta
231 Inlägg
27 november 2006
ja det är ungefär så svårskött som folk säger.. och dyrt, mitt akvarium har kostat strax över 20 000,-

"Ijenkligen"
788 Inlägg
27 november 2006
här är mitt
http://www.geting.se/image.php/15839-2.JPG
http://www.geting.se/image.php/15840-IMGP4541kladd.JPG
hade 3 kräftor också, men dom minskade antalet neon-tetra rätt så rejält, så dom finns inte kvar längre..

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 november 2006
Draedon skrev:
ja det är ungefär så svårskött som folk säger.. och dyrt, mitt akvarium har kostat strax över 20 000,-

Vågade aldrig mig på saltvatten när jag var igång. hade 2st 100-liter och några mindre... totalt hade jag 300 fiskar som mest men vågade aldrig på Saltvatten.

Visst är 20.000:- mycket men så mycket snyggare än en bokhylla eller möbel för sådanna summor..

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
27 november 2006
Draedon skrev:

http://www.ratemyfishtank.com/images/th … 3115_6.jpg

Ditt akvarium var riktigt riktigt snygg!!

Sambon å jag har oxå ett akvarium, med 2x300grams sköldpaddor som fajtas för de mesta...

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Draedon skrev:

oki ,.. kan tänka mig det...

oj oj då.. d var inte dåligt.. men som sagt smakar d så kostar d smile å snyggt e d dessutom

562 Inlägg
27 november 2006
skulel aldrig våga ha ett, efter alla historier man har hört att dom har gått sönder å vatten skador osv osv big_smile

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
därför man har hemförsäkring wink

en polare som kom hem efter en blöt kväll på krogen, öppnade dörren till lägenheten och möttes av en våg ... 

750liters akvariet han hade i vardagsrummet hade exploderat...

han höll sig för skratt kan ja lova.. tänk er själv att försöka få fatt i alla fiskar , torka upp en massa vatten osv osv... i störfyllan kl halv 4 på natten smile
Senast redigerat av Machin (27 november 2006)

Sök