Om man köper en bil från asien(sydkorea för att vara exakt) så får man ha i åtanke att rostskydd inte är anpassat alls för sveriges klimat hur mycket man än tror på försäljarnas snack om moderna lacker, rostskydd och "garanti" som typ endast täcker rost går inifrån ut.
Det man gör är att byta till ex-vis. volvo(som har bättre standardskydd) eller så åker man till firmor som lägger på riktigt skydd i alla skrymslar och veck osv. Det håller i 10år+ om man som Du TS "tar hand om bilen".
En kollega till mig köpte i höstas en "mint condition" volvo 245 (14000mil) från ett gammalt par. Dom har ägt bilen sedan den rulla ut från fabriken. Lite rost fläckar i hjulhus är det enda, inte ens bakluckan är dålig (som brukar alltid rosta sönder)
Hur kommer det sig? paret tog väl hand om den bilen, körts varje vinter&sommar. Kontinuerligt behandlad i exteriört+underrede på firmor som vet vad dom håller på med.
Så byt bil eller på med riktigt skydd under!
Senast redigerat av pompe90 (17 maj 2014)
- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se