3432
Sök

Fråga om diagnosuttag på Volvo 760

Skåning
739 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
Någon som har en aning var diagnosuttaget på
en Volvo 760 sitter?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

151 Inlägg
26 november 2006
Fanns väl inte före -88/-89 nånting men då satt det väl på balken bakom det ena fjäderbenstornet. Men jag är lite osäker dock.

1 893 Inlägg
26 november 2006
På 88--> sitter det till höger om handbromsen, en lite svart lucka som nästan inte syns, där inne sitter en kontakt som ser ut nästan som en scart till tv'n. På -->87 sitter det nått på förarsidans fjäderbenstorn.

Inte helt säker på de första 760orna med nya instrument panelen. Hade iofs en 760-88, men hade inget behov av att komma åt den, bilen var ny.
Har också haft en 964-93a, den hade en lucka brevid handbromsen. Jag var aldrig in där.
V90an (965) 96a där var jag tvungen att programera om transpondrarna till nycklarna, för jag blev bestulen på en nyckel. Teknickern lossade täckbrickan vid handbromsen, och koplade in en laptop i diagnos utaget som dålde sig bakom. 1 minut o det var klart. smile

Skåning
739 Inlägg
28 november 2006
Trådstartare
Den jag har är en 88:a med B280F-motorn och den nya
instrumentpanelen, förra ägaren sa att det var en årsmodell 88B,
själv har jag ingen aning om den är det....
Det verkar inte finnas något uttag vid fjäderbenstornen,
hittade inget vid handbromsen, den kanske är VÄLDIGT svår att se?
Jag lyfte på nån liten lucka framför höger framdörr, typ nån inspektionslucka
för styrboxen, verkade inte hitta nåt där heller....
Är jag helt ute och jonglerar eller? Känner mej lite lost i elektroniknätet big_smile
Någon som har en aning?

1 893 Inlägg
28 november 2006
760-88 hade både dim o fjärr ljusen fyrkantiga. 88b (89) och frammåt hade samma utseende på strålkastarna som hela 900 serien. Dvs. nedre (Tror det är dim-ljuset) är lite avfasat innåt huvud strålkastaren. Min var 88a och hade alltså tre rektangulära lampor bakom glaset.

Sitter det inte en liten lucka vid handbromsen, så är den inte där. Den var nästan osynlig så länge man inte tänkte på den, men när man väl viste att den fanns så såg man den.
De nya bilarna har ingen liten blink diod som blinkar ut felkoder. Du behöver kopla in en dator i diagnos utaget för att få reda på nått. Så ifall du inte har den på hjulhuset under huven, sä vet jag inte om du har någon nytta av att hitta den.

Skåning
739 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
Var vid handbromsen ska den luckan exakt vara?
Har inte hittat diagnosuttaget än sad

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
6 december 2006
Du har inget OBD utag (tror jag) dvs en kontakt som liknar en scart som sitter vid handbromsen. Dock borde du ha en svart liten dosa vid vänster (ifärd riktning) fjäderbens torn. Den levererar felkoderna i blinkningar.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

Skåning
739 Inlägg
14 december 2006
Trådstartare
Jo jag har hört det innan, men jag hittar varken OBD-uttag
eller dosa på fjäderbenet. Någon sa till mig att motorlampan
i instrumenteringen kunde fungera som "diod", helt ute och cyklar?

240 Inlägg
14 december 2006
Kristian_V skrev:
760-88 hade både dim o fjärr ljusen fyrkantiga. 88b (89) och frammåt hade samma utseende på strålkastarna som hela 900 serien. Dvs. nedre (Tror det är dim-ljuset) är lite avfasat innåt huvud strålkastaren. Min var 88a och hade alltså tre rektangulära lampor bakom glaset.

Sitter det inte en liten lucka vid handbromsen, så är den inte där. Den var nästan osynlig så länge man inte tänkte på den, men när man väl viste att den fanns så såg man den.
De nya bilarna har ingen liten blink diod som blinkar ut felkoder. Du behöver kopla in en dator i diagnos utaget för att få reda på nått. Så ifall du inte har den på hjulhuset under huven, sä vet jag inte om du har någon nytta av att hitta den.

Min volvo dock 740 en 88b har fyrkantiga dimljus smile

1 Inlägg
19 september 2009
Jag äger en 760 88- B280 Och jag har samma front om 940 och samma inredning?
Leter också efter mitt diagnosuttaget smile

Sök