Tjenare! Fick en volvo 850 från 1997 igår. Enligt han som jag fick bilen av så skulle den gå bra förutom att det hade brunnit i katalysatorn och den var igensatt. Tog loss katalysatorn och tömde den och satte tillbaks den igen. Testade att starta bilen, då var den trögstartad men gick igång till slut. Funkade hur bra som helst på tomgången i 5min, testade sen att köra bilen och då gick den bra typ 500m, sen gick den sämre och tvärdog. Den blev därefter riktigt svårstartad men går igång ibland. Ibland går den bra och ibland riktigt dåligt. Har inte tagit mig mer än ca 500m dom gångerna den gått igång innan den tvärdör och vägrar att gå igång igen.
Tog loss insprutarna och dom öppnades när jag kollade dom. Har rengjort alla kontakter mellan tändspole-fördelare-tändstift och även gjort rent stiften i fördelarlocket. Tändstiften får gnista. Soppa pumpen låter och det är bra tryck på soppan.
Någon som har en aning om vad det kan vara? Själv funderar jag på om det kan vara bränslerelät som styr spridarna?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
låter lite som att impulsgivaren till vevaxeln är kaputt, rengör/byt tomgångsmotorn, det kanske är sensorn vid gasspjället, men som mack säger, läs felkoder, det brukar underlätta en hel del med frågor.
Det är möjligt men avgassystemet är av efter katalysatorn just nu så det ska inte spela nån roll antar jag. Köpte obd2 felkodsläsare men den passade inte då volvo tydligen hade något specialskit på 850 så jag fick bygga en egen felkodsläsare och då fick jag fram felkod 5-2-1. Det är alltså lambdasonden det är fel på?