2553
Sök

Är på gång att köpa en R32!

14 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Hej,

Är sugen på en R32, har hört en del bra om dessa bilar, pålitiliga?

Vad är det man ska tänka på om en bild gått strax under 15000mil?

Tänkte mig en -07 eller -08:a års modell.

Tacksam för att alla svar jag kan få smile

Mvh
//Alonso

8 juni 2014
Jaha, en Golf. Inte en Skyline R32 istället då? smile
Ursäkta dumt inlägg...
Senast redigerat av Smurfenglubb (8 juni 2014)

14 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Nej en Golf tänkte jag såklart smile

14 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Ingen som vet?

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
8 juni 2014
2dr/4dr? manuell/automat?

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

126 Inlägg
8 juni 2014
Har själv haft en r32 och det är en grym bil men ett ljud som få levererar! Men det är en bil som förmodligen har körts hårt och sen har ju vw deras (enigt mig) helt värdelösa service intervaller med så kallad longlife olja. Tips från mig är att hitta en som har servats varje år eller 1500mil. Sen hade jag varit dig så hade jag undvikt dsg lådan! Köper du en bil som gått så pass långt och den går i sönder så kan det kosta dig väldigt mycket pengar! Grym låda som är helt underbar men har du otur så kan ett byte stå dig emellan 70-80% av bilen värde sad

Men jag kan starkt rekommendera bilen! smile

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
8 juni 2014
Longlife-oljan är ok, mest problem med turbomatade maskinerna.
Då är precis som du säger dsg lådan en större risk. Men den står pall för rätt mycket stryk om man fått ett bra exemplar.

Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |

14 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Mackibubba skrev:
Har själv haft en r32 och det är en grym bil men ett ljud som få levererar! Men det är en bil som förmodligen har körts hårt och sen har ju vw deras (enigt mig) helt värdelösa service intervaller med så kallad longlife olja. Tips från mig är att hitta en som har servats varje år eller 1500mil. Sen hade jag varit dig så hade jag undvikt dsg lådan! Köper du en bil som gått så pass långt och den går i sönder så kan det kosta dig väldigt mycket pengar! Grym låda som är helt underbar men har du otur så kan ett byte stå dig emellan 70-80% av bilen värde sad

Men jag kan starkt rekommendera bilen! smile

Tack för ditt svar!

Men vad är fördelarna med DSG lådan? Behöver veta så mycket jag kan innan jag bestämmer mig.

Mvh
//Alonso

14 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
t_one21 skrev:
2dr/4dr? manuell/automat?

Hej,

Det är en 4:a dörrars jag letar efter smile

//A

14 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
9 juni 2014
Personligen tycker jag att 4dörrars ser lite konstig ut, sen så är det två för mig starka varningsklockor; sportluftfilter på en bil med sugmotor? Lovar att original levererar mer än tillräckligt! Dyrt att felsöka ev jordfel alt databox som gör att antisladd lyser. Kan innebära att (om den här har) launch controllern inte fungerar som den ska. I övrigt typ rätt pengar.

14 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
t_one21 skrev:
Personligen tycker jag att 4dörrars ser lite konstig ut, sen så är det två för mig starka varningsklockor; sportluftfilter på en bil med sugmotor? Lovar att original levererar mer än tillräckligt! Dyrt att felsöka ev jordfel alt databox som gör att antisladd lyser. Kan innebära att (om den här har) launch controllern inte fungerar som den ska. I övrigt typ rätt pengar.

Tack för ditt svar!!

14 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Är det DSG lådan så att man kan köra både manuellt eller automat? Eller om man får "paddlar" ?

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
9 juni 2014
Yes, DSG-lådan fungerar som automat och du kan växla "manuellt" med både spak och paddlarna.
VAG-problem, rost i hörnen på dörrar och baklucka, va uppmärksam på detta när du ska kika på objekt

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
9 juni 2014
t_one21 skrev:

På vilket vis är ett KN insatsfilter sämre på en sugmotor än en överladdad ?
Ett inoljat sportluft filter är inte bra på någon motor med luftmassemätare, men det är även många som har några problem alls, och ett kn filter är väl hyffsat seriöst.

Jag tycker bilen ser mycket fin ut, men var beredd på att det kan bli dyrt att laga antisladden. Ska du köpa bilen så be han göra en felsökning först !

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
9 juni 2014
Av vilken anledning skulle du montera ett sportluftfilter på en bil med potent originalbox och utan överladd(extra ljudet)? Möjligen för att det är snyggt(?) men riskerna för felaktig rengöring/inoljning väger enligt min åsikt absolut emot utseendet i det här fallet smile

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
9 juni 2014
t_one21 skrev:
Av vilken anledning skulle du montera ett sportluftfilter på en bil med potent originalbox och utan överladd(extra ljudet)? Möjligen för att det är snyggt(?) men riskerna för felaktig rengöring/inoljning väger enligt min åsikt absolut emot utseendet i det här fallet smile

Ja du ser ju inte ett insatsfilter som det sitter på den bilen, så det är absolut inte för utseendet man monterar det.
På vissa bilar kan det ge en gnutta effekt, men det är ytterst sällan! Antar att det är på grund utav ljudet man monterar det., det kan även rekommenderas utav vissa trimfirmor, så han har kanske blivit rekommenderad att montera det utav de som har monterat hans avgassystem.

Om det är överladd eller ej spelar ju faktiskt inte någon som helst roll! Visst rengör man fel så går det åt skogen, men man ska ju inte göra fel wink

126 Inlägg
9 juni 2014
Tycker inte den du la upp var prisvärd! Här är ett par andra alternativ

http://www.blocket.se/halland/Golf_R32_ … 11&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Golf_R3 … 11&w=3

http://www.blocket.se/vastmanland/Golf_ … 11&w=3

Dom två blåa verkar var i fint skick och dom 15-20 tusen extra du får ge kommer nog vara värt!
Och självklart så ska du kolla carfax på alla bilar och ordentliga provkörningar.

97 Inlägg
9 juni 2014
jag har aldrig haft problem med en dsg6 låda MEN svänghjulen är inte ovanligt att dom går sönder har fått bytt på 3st bilar sen har dom gått en bit så kan ju haldex pumpen ge upp annars typ en odödlig bil i mina ögon. har haft 2st r32 dock gamla modellen och dom har körts väldigt hårt smile

14 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Mackibubba skrev:
Tycker inte den du la upp var prisvärd! Här är ett par andra alternativ

http://www.blocket.se/halland/Golf_R32_ … 11&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Golf_R3 … 11&w=3

http://www.blocket.se/vastmanland/Golf_ … 11&w=3

Dom två blåa verkar var i fint skick och dom 15-20 tusen extra du får ge kommer nog vara värt!
Och självklart så ska du kolla carfax på alla bilar och ordentliga provkörningar.

Tack för dina tips!!!!!

Sök