Jag lämnade in min bil hos en en märkesverkstad tidig morgon igår, när dom sedan ringer på eftermiddagen för att meddela att jobbet är klart då säger han att min bil har blivit påkörd på deras parkering (inhägnat område) så att min stötfångare är förstörd och sticker ut (jag har inte sett skadan med egna ögon än)
Han som körde på bilen körde bara där ifrån (en annan kund) men som tur var så såg någon vem det var som gjorde det, enligt mekanikern var det en gubbe som påstår att han inte märkte att han körde på min bil, och idioten ska komma in imorgon och skriva skadeanmälan.
Men innan det är gjort så är jag inte helt lugnad och flera frågeställningar dyker upp.
Bilen är halvförsäkrad, har verkstaden någon form av ansvar för bilen när man har lämnat in den hos dom?
Om vi nu säger att man inte fått fatt i smitaren.
Det känns inget vidare om jag nu betalar dom 6304kr som verkstaden vill ha och så ger dom mig en krockad bil tillbaka.
Hur bör jag gå tillväga nu, jag ska antagligen göra en polisanmälan om smitning på idioten senare under dagen.
antingen så är han så gammal och ser dåligt så att han inte ska köra bil alls eller så är han just en jävla smitare som ska få sitt straff!
Och har man rätt till någon form av ersättning eller är det endast själva reparationen som man är berättigad till?
annat som tillkommer är reskostnad till och från verkstaden som får göra jobbet, eventuell taxi eller kommunal biljett taxa, min tid osv.
riktigt dålig på det här, har tvättat och fixat till bilen extra fin dagen innan, och idag ska jag hämta min tjej på Arlanda för att sedan åka på semester en bit ut i landet med bilen. Kul att köra runt med en krockad bil