2781
Sök

K&N Sportluftfiltersystem till Corolla TS

15 Inlägg
23 juni 2014
Trådstartare
Hej jag funderar på att byta mitt luftfilter till en K&N öppen filter! så jag har några frågor:

Märker man skillnad på körkänslan och ljudet?
Är den svår att byta ut?

jag hittade på (www.bildelar-online.se) men det är första gången jag går in på den här hemsidan! har någon beställt därifrån?

(http://www.bildelar-online.se/2735778-kn-filters)

Mvh Laith

15 Inlägg
24 juni 2014
Trådstartare
ingen som har svar? smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
24 juni 2014
De öppna filtren är en omdiskuterad och debatterad fråga där generell inställning är att de inte är speciellt bra varken ur renings- eller effektsynpunkt. Det hävdas även att felaktig inoljning kan leda till problem med luftmängd/ massemätare.
Jag har inget emot sportfilter då de går att tvätta och därmed blir billigare, men jag förespråkar panelfilter som ersätter original.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sir
105 Inlägg
24 juni 2014
Blir stor skillnad på ljudet, speciellt om du har turbo, är nog roligt att ha. Har din bil MAP eller MAF sensor? ska väll vara bättre o ha dem på bilar med MAP sensor, som jag big_smile. Köpt loss ha roligt, skulle inte sätta på sportfilter på nyare bilar dock, nyare för mig är 2007 och uppåt.

15 Inlägg
24 juni 2014
Trådstartare
JklJ skrev:
Blir stor skillnad på ljudet, speciellt om du har turbo, är nog roligt att ha. Har din bil MAP eller MAF sensor? ska väll vara bättre o ha dem på bilar med MAP sensor, som jag big_smile. Köpt loss ha roligt, skulle inte sätta på sportfilter på nyare bilar dock, nyare för mig är 2007 och uppåt.

okej smile Corolla TS har ingen turbo men MAF sensor har den iallafall, nej jag har nu är en vanlig sportluftfilter, bilen låter som satan i dagsläget ^^ kommer man märka något av öppet filter tror du?

Sir
105 Inlägg
24 juni 2014
Laith93 skrev:
JklJ skrev:

okej smile Corolla TS har ingen turbo men MAF sensor har den iallafall, nej jag har nu är en vanlig sportluftfilter, bilen låter som satan i dagsläget ^^ kommer man märka något av öppet filter tror du?

Jo man märker nog ganska stor skillnad,  blir ett dovare och högre ljud från motorutrymmet, effektmässigt är det ett greyarea som tidigare sa.

Sök