2521
Sök

Hjälp med köp av s70 GLT !

47 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Hej undrar vad ni har och säga om volvo s70 GLT -97

Håller på och funderar på en och vad tycker ni om att det är en -97 dvs. första s70 modellen, för man brukar ju snacka om barnsjukdommar.

Skriv gärna lite tips och råd gällande s70! tack.

MVH

Volvo for life..

264 Inlägg
29 november 2006
min kompis säljer en s70 GLT -98. Vill ha ca 55 för den tror ja. Bor vid göteborg. 18-19 000 mil tror ja, ac, halvskinn m.m

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

47 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
okej tack för råd, men det är så att jag har hittat en som jag är intresserad av!
s70 m-röd, halvskin ,ac, 1ägare,  vinter och sommardäck, 11 000mil, motorvärmare.       
62 000kr

Fortsätt att skriva!

Volvo for life..

264 Inlägg
29 november 2006
verkar bra. dock vet jag inte hur de är me barnsjukdomar på dem.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

47 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
Ingen som vet?

Volvo for life..

37 Inlägg
29 november 2006
Far min har just en s70 glt, -97 årsmodell, se-pkt ca 16 000 mil. Funkar bra och har inte haft några stora fel på den. Han har haft den i ca 1,5 år. Enda "felet" är standrad skönhetsfel med "gnällande" koppling om man släpper den för snabbt ;-) Sen har airbag (srs) lampan tänds en gång, fick släcka på verkstad (dock gratis) Sen tändes den alldrig mer. Annars funkar alla finesser och klimatnläggning o.s.v. och inga konstigheter ifrån de maskinella. Skön bil att åka i och att köra. Bra drag med om man bara gillar o varva lite extra, sån är karaktären i den maskinen ;-)
Glöm inte att bara kolla efter oljeläkage på ditt exemplar mellan motor och växellåda, känt standardfel, rekomenderar Teknikensvärlds köpspecial på 850 och s70, då många saker man ska tänka på gäller båda de modellerna. Hoppas detta hjälper dig något!
Mvh Roggan
Senast redigerat av Roggan (29 november 2006)

47 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
Tack det hjälpte verkligen! Snällt att folk tar sig tid att skriva

Volvo for life..

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
30 november 2006
Tror inte att det är några speciella barnsjukdomar på s70 då den baseras på 850 som funnits ett bra tag innan. Och hade ditt exemplar bara haft en ägare så är nog service osv skött som det ska. Köp om du gillar bilen smile

47 Inlägg
1 december 2006
Trådstartare
Har hört många som haft GLT och sen tröttnat på det och köpt turbobil

Volvo for life..

9 Inlägg
2 december 2006
ända negativa med s70 glt är att den dricker en hel del bensin...räkna inte med att komma under litern!

607 Inlägg
2 december 2006
Tror s70 är lite "vekare" i framvagn än sin föregångare 850in...
Senast redigerat av Ckosworth (2 december 2006)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

684 Inlägg
2 december 2006
Anderssonx2 skrev:
ända negativa med s70 glt är att den dricker en hel del bensin...räkna inte med att komma under litern!

fel fel,, min 850 93, dricker under litern (med sommardäck) och med vinterdäck runt litern 0,98+ o de e med dubbdäck. annars dricker dom som vikken annan bil som hälst i den motorklassen. under litern lätt om du kör relativt ekonomiskt.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

47 Inlägg
2 december 2006
Trådstartare
vem har rätt?

Volvo for life..

498 Inlägg
2 december 2006
X70_85X skrev:
vem har rätt?

det är individuellt, det beror på hur de kör, mycket korta sträckor osv osv...
men jag tror också man kan få en GLT till att dra under litern om man vill!

90 Inlägg
3 december 2006
Ang framvagnar så är det lika 850-s70. stabilisator stagen eller vad dom nu heter brukar bli dåliga men är ingen större kostnad. Därimot bussningarna i bärarmarna brukar bli dåliga vid hård körning.
Strömställaren för elhissar brukar krångla.
Kamremmen ska väl bytas runt 12000 har jag för mig,kostar rätt bra.
Urtrampningslagret/koppling kan ge ifrån sig missljud,inge kul å byta.
Kolla även bakvagnsbussingarna,sitter som har hållare i aluminium som brukar oxidera sönder vilket inte heller är något kul att byta. Enda stället som det kan rosta på är hundbenen pga av stenskott. Mvh Christian

Hällre sist än saab!

47 Inlägg
4 december 2006
Trådstartare
tack för bra tips

Volvo for life..

Sök