Volvofantasten skrev:
Tjenare alla.
Jag har en massa funderingar angående detta med bil.
Nu blir detta väldigt off topic men tyckte en ny tråd var dumt.
Jag har hittat en fräsh 740 GL med en b230F LH2,2 som han har servat väl mm.
Jag har varit inne på en 16V men har börjat kolla och det är lång resväg att hitta en.
Om jag skulle köpa GLn istället. Har då tänkt ett rent motortrim.
En 531 topp som ska planas, vilket min pappa kan göra på jobbet. hur mycket bör man plana?
och sen porta och vad gör man då? hört att man kan göra det själv.
En vassare kam! vad ska man köra med för att få ut mest med?
hur gör man med kamrem? läst att man ska ha kortare? ställbart kamdrev, vad är det?
Sen ett extraktorrör med 2,5tum. och elfläkt och kanske sportluftfilter! går biltema att använda?
vad kan det ge i runda slängar? 115 orginal. trimmad: 150-160?
och då är frågan. om man har 150, går det att jämföra imot 16v?
eller tex 850 GLE 140 hk 2,5 L orginal. då jag tycker den är riktigt seg.
Mycket tacksam för svar på dessa frågor.