2761
Sök

Behöver hjälp med mitt slutsteg!!!

10 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
om jag har ett slutsteg på 4*100 watt och vill ha det till 2 kanaler hur ska jag göra då
ska man sätta dit en rca y adapter på ingångarna  och sen brygg koppla på utgångarna

har bara två låg nivå ut gångar på sterion =en kabel röd och svart

kan någon hjälpa m,ig

326 Inlägg
29 november 2006
Normalt borde vara att du har A+ - / B+ - / C+ - / D+ - högtalarutgångar. Ta A+  B- en kanal, C+ D- en kanal för att bryggkoppla.
Senast redigerat av ILarsaI (29 november 2006)

10 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
ILarsaI skrev:
Normalt borde vara att du har A+ - / B+ - / C+ - / D+ - högtalarutgångar. Ta A+  B- en kanal, C+ D- en kanal för att bryggkoppla.

mej jag har bara en kabel från sterion den går ju bara till två ingångar   behöver väll en y adapter på rca kabeln

Solfilmsmontör
947 Inlägg
29 november 2006
Volvo__power skrev:
ILarsaI skrev:

mej jag har bara en kabel från sterion den går ju bara till två ingångar   behöver väll en y adapter på rca kabeln

Du menar väll att där är en input och en output? I så fall så är output bara till om du ska koppla in fler steg.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

132 Inlägg
29 november 2006
Du har ett fyrkanals steg lr?
Har du inget fyrkanalssteg, verkar det onödigt att ha en Y adapter..

Om du har fyrkanalssteg tar du bara Y-kabeln och delar upp RCA´n till två kanaler.

Vad ska du koppla på steget?

Har man tillräckligt med kräm i steget så
Bryggar t.ex en / två basar på ena kanalen, och kanske kopplar 6*9 på andra.

* SaaB = Se Andras Avundsjuka Blickar *

10 Inlägg
30 november 2006
Trådstartare
9000Turb0 skrev:

Om du har fyrkanalssteg tar du bara Y-kabeln och delar upp RCA´n till två kanaler.

jag har ett fyrkanals men jag har bara en sladd från stereon går det då att sätta en y addapter där på steget så det går enn sladd till alla 4 ingångar

jag tänkte ha en bas bryggkopplat på två kanaler och en bas på två kanaler bryggkopplat om det funkar

Solfilmsmontör
947 Inlägg
30 november 2006
Volvo__power skrev:
9000Turb0 skrev:

jag har ett fyrkanals men jag har bara en sladd från stereon går det då att sätta en y addapter där på steget så det går enn sladd till alla 4 ingångar

jag tänkte ha en bas bryggkopplat på två kanaler och en bas på två kanaler bryggkopplat om det funkar

Det borde gå alldelles utmärkt.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök