Tjena, som rubriken lyder så har jag sänkt bilen med H&R fjädrar men det har inte blivit någon större skillnad speciellt fram man ser knappt nån skillnad. Fram har den nog sänkts 10 mm o bak 10-20. Har hört att det ska ändå vara skillnad direkt men det syns inte så mycket på min bil vad kan felet vara?
Dem kommer lägga sig på några dagar bara ska du se. Men du borde märkt skillnad. Har du dina 18" original så kan jag mäta hur hög min är med sportsänkning som du själv hade innan.
Det man får tänka på är också att satserna räknar med att bilen inte hade sline chassi så hade du det original så får du räkna bort den sänkningen. Men som sagt, det sätter sig som det ska efter några dagar.
Det man får tänka på är också att satserna räknar med att bilen inte hade sline chassi så hade du det original så får du räkna bort den sänkningen. Men som sagt, det sätter sig som det ska efter några dagar.
Ahh det har jag inte tänkt på juu, jag har s-line chassi.
Du har inte S-Line utan vanlig sportsänkning från fabrik. Kolla på tillbehörskatalogen så ser du din utrustning. 20mm har sport och S-Line 30mm
Så du borde sänkt bilen med ca 2cm. Men vänta några dagar så lägger den sig mer.
Du har inte S-Line utan vanlig sportsänkning från fabrik. Kolla på tillbehörskatalogen så ser du din utrustning. 20mm har sport och S-Line 30mm
Så du borde sänkt bilen med ca 2cm. Men vänta några dagar så lägger den sig mer.
Haha men vad är det för "s-line" som sänker bilen mer? Jag har ju sportpaketet + s-line exteriör finns det s-line plus också haha
Haha men vad är det för "s-line" som sänker bilen mer? Jag har ju sportpaketet + s-line exteriör finns det s-line plus också haha
På just våra A6 modeller så måste du antingen beställa s-line chassi separat eller välja paketet S-Line Sportpaket(Då ingår det och bilen blir sänkt 30mm med andra fjädrar och dämpare)
De finns Original | Sport 20mm | S-Line 30mm
Dina H&R kommer lägga sig fint ska du se Lägg gärna upp någon bild för jag funderar själv på att köpa dem, och vad tycker du om styvheten? Blev det hårdare eller är det samma? Ett annat tips är att skaffa H&R rear Sway bar, bilen kränger mindre och du får mer en neutral styrning, mer åt RWD hållet så att säga.
Fjädrar av hög kvalité sätter sig inte. Kör ett par meter så att dämparna sjunker ihop till sitt normala läge, men lägre ska inte bilen bli. I så fall är det något annat som sjunker ihop.
Jag har kört på mina H&R i ungefär tre månader (ungefär 600 mil) och bilen är inte en millimeter lägre nu än vad den var dagen efter jag installerade dom.
Fjädrar av hög kvalité sätter sig inte. Kör ett par meter så att dämparna sjunker ihop till sitt normala läge, men lägre ska inte bilen bli. I så fall är det något annat som sjunker ihop.
Jag har kört på mina H&R i ungefär tre månader (ungefär 600 mil) och bilen är inte en millimeter lägre nu än vad den var dagen efter jag installerade dom.
Det är klart som fan dom sätter sig. HR eller billigaste FK fjädrar sjunker. Vi har mätt både Koni och Eibach fjädrar, och alla har sjunkit lite efter några dagar.