Hej,
Vet inte om denna tråden ligger rätt, men annars får moderatorn gärna flytta den.
Det är alltså så att att hade gjorde en bra affär, och ville köpa en Volvo 945 ltt som
ett projekt. En polare som bodde rätt så nära mig, hade sin 945 till salu billigt.
Jag skulle dessutom få den ännu billigare som kompis pris. Jag har alltid gillat
hans 945a så åkte direkt till honom och kollade på den, och köpte den samma dag.
Har nu haft bilen en månad, och märkte nyligen att det är lite svag lagerknack i motorn.
Besiktade bilen här om dagen, fick några lätt fixade 2or, den värsta var att högra stommen
var sönderrostad, besiktningsmannen slog igenom hammaren överallt. Testade hemma
med en kniv och det skulle i princip gå att skära bort hela stommen med kniv.. Fick även
en "bra att veta" på rostigt golv.
Bilen är garage lackad, men i övrigt gillar jag den mycket. Den har skinnsäten med elstolar,
aussie difflock och är smått trimmad (Laddar 1bar, andra ventiler, match portad, chipad,
guldbox, upfräst i förbränningsrummen och annat smått).
Men nu till problemet, eftersom den har lagerknackningar och är så rostig så vet jag inte
om det är värt att satsa på bilen. Funderar på att sälja den i delar eller komplett och köpa
en annan finare 945. Men har redan lagt ner en del tid och pengar på denna så har lite
beslutsångest. Är det värt att lacka om den med samma färg men med spruta i lackbox,
och fixa all rost och ev, byta motor? Eller borde jag försöka bli av med bilen?
Kommentera gärna vad ni tycker! Här är en bild på bilen (den vita 945)
http://www.forumbilder.se/DDEFG/1040341 … 6367-n.jpg