2378
Sök

B230F LH 2,4 renovering och lätt trimmning

Blivande lastbilsmekaniker
174 Inlägg
25 juli 2014
Trådstartare
#1
Tjenare alla
Jag vet att det finns tusen trådar om detta men ville ha svar på mina frågor
Jag har skaffat min förstabil nu och det blev en volvo 740 GL b230F LH 2,4.
Jag har haft planer på att renovera och trimma en b230fk men har tänkt om där.
Jag vet att det kan bli dyrt att trimma en sugis men har ändå tänkt göra lite.

Jag har möjligthet att pappa kan plana toppen på jobbet och då har jag tänkt en 531.
sen kan han hona cylindrar.

så min setup är
1,531 topp planad. hur mycket? och om man kanske planar 2-2,5 mm hur gör man med kamrem.
2,extraktorrör med 2,5tum och dämpare.
3, sen chippad tändning och bränsle.
4 en total renovering och sedan elfläkt.
5 531 toppen ska ha v kam?

vad gör bränslechipet?
vad gör tändningschip?

vad kan det ge ? 150?
Senast redigerat av Volvofantasten (25 juli 2014)


Blivande lastbilsmekaniker
174 Inlägg
25 juli 2014
Trådstartare
#3
turbo98 skrev:
inte bättre o satsa på en fk?

Alltså jag har fått tips på att inte byta motor. besikningsproblem! att behöva byta bromsar,fjädrar mm
flytta lmm,batteri mm.


1 362 Inlägg
25 juli 2014
#4
Volvofantasten skrev:
turbo98 skrev:
inte bättre o satsa på en fk?

Alltså jag har fått tips på att inte byta motor. besikningsproblem! att behöva byta bromsar,fjädrar mm
flytta lmm,batteri mm.

hm låter lite skumt;/ verkar som den som gett dig tips har överdrivit lite?


Blivande lastbilsmekaniker
174 Inlägg
25 juli 2014
Trådstartare
#5
turbo98 skrev:
Volvofantasten skrev:
turbo98 skrev:
inte bättre o satsa på en fk?

Alltså jag har fått tips på att inte byta motor. besikningsproblem! att behöva byta bromsar,fjädrar mm
flytta lmm,batteri mm.

hm låter lite skumt;/ verkar som den som gett dig tips har överdrivit lite?

Vad behöver man göra! det är en LH 2,4 1989.

för att stoppa i en fk?


2 452 Inlägg
25 juli 2014
#6
gå in på mpre.se om du vill få lite svar

döden kommer tillbaka

1 677 Inlägg
25 juli 2014
#7
Du behöver inte byta bromsar och fjädrar etc om du bara ska byta motor till B230FK, det ända det behöver göra i stort sätt är att förlänga lmm-kablarna, byta styrboxar och fixa spridarmotstånd. Sen köra in och regbesikta!


Sök