2514
Sök

Volvo 850 93a Motortvätt

5 Inlägg
4 augusti 2014
Trådstartare
tjenare!
jag tvättade av min motor igår och den startade i 10sec sen börja den att hosta sad
jag har lossat på Rotor och fördelare och allt är tort o fint. sen kolla jag stift och lät detta ligga öppet hela natten i ett garage. men det funkar inte än. startm funkar osv. säkringarna är hela. nått mer man kan kolla som kanske fixar detta?

Tack!!! smile

2 398 Inlägg
4 augusti 2014
Är det 100% torrt runt tändstiften? Hur har du det med luftfiltret, vanligt eller sport? Det är ganska vanligt att man får in vatten i sportluftfiltret smile

5 Inlägg
4 augusti 2014
Trådstartare
under de svarta locket finns väldigt lite vatten. annars är de tort o fint smile eller måste man torka bort öven under luckan där stiften sitter? jag har ett vanligt luftfilter. kan de inte ha blivit nått elfel kanske? xD jag är så kass på sånt här. hehe tack

2 398 Inlägg
4 augusti 2014
Hmm jag förstår inte riktigt hur du menar men i vilket fall som helst så måste du ta ur stiften o ta bort allt vatten i själva brunnen eller vad man ska säga.

Annars går bilen som en påse med nötter big_smile

5 Inlägg
4 augusti 2014
Trådstartare
okej, hur kan man göra de så lätt som möjligt? silvertejp och trasa sen ner med skiten och hoppas det suger upp allt? :p jag får prova mig fram och se vad som händer hehe. tack ändå!

2 398 Inlägg
4 augusti 2014
Aha jag förklarade nog som ett arsle!  ta ut tändstiftet och blås ur hålet bara smile

5 Inlägg
4 augusti 2014
Trådstartare
det är 5st och typ 25cm djup :s räcker det då? hehe

Sök