3623
Sök

Vad kommer ni att köra för vinterbilar 2014-2015?

356 Inlägg
2 november 2014
#81
CHEEVA skrev:
Equium skrev:
Dupond skrev:

Nej Nej nEj neJ, den kan du ju inte låta saltet äta på. På tok för fin! wink

Är det inte bättre att köpa nån billigare pulka till vintern som man kan ge lite stryk ? smile

+1 !!

så man kan inte åka på vintern med en vanlig svensson bil från mitten utav 90 talet ?
hade det varit en 245 turbo som va helt mint så visst... men en 940, det är vinterbil

Hur tror du alla 245 turbo har klarat sig, om det inte vore för "sådana" som oss?


2 306 Inlägg
2 november 2014
#82
Oceanmist skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/115/114487/114487-be72ceb333a982038dca54b5358a6116.jpg
Bara jag som mår dåligt att köra sin bil på vintern? sad har blivit lite fin än vad den egentligen skulle vara.... sen har jag fått tag i fälgar som ser likadana ut fast 15 tum målade guld/silver smile   de grusar storvägarna där de är 80/90 så de är inge kul sad och salt såklart.....

Nehej du, ut på Blocket och leta halvrisig LTT. tongue


1 722 Inlägg
2 november 2014
#83
Har svårt o avställa bettan så den får rulla året om (gula mercan)

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

1 282 Inlägg
2 november 2014
#84
Oceanmist skrev:
Jo de är en gammal volvo men ingen rost och kanonfin i lack smile lagt ner ett x-antal tusen på bilen... men klart folk ska klanka ner wink    börjar ju bli gamla bilarna och roligt om dem i fint skick...

Vem klankade ned? CHEEVA sa ju bara att det var en Svensson-bil från mitten av 90-talet? Lite hårdhudad får du ju vara om du ska köra Volvo som entusiast smile Pröva att vara original-volvo-enthusiast så ska du få höra saker wink

Och han har ju en poäng, jag menar 940 är ju helgalvade och har väldigt bra korrosionsskydd. Så länge man ser till att underhålla rostskyddet så är det inga farligheter med att åka med den på vintern. Visst sliter det mer än sommarhalvåret men är man noga med underhållet på sin bil är det inga större bekymmer.


Emelie Hallberg
829 Inlägg
2 november 2014
#85
Ja den är galvad smile men fronten m.m är nylackat, de blir ganska mkt stenskott på vintern iallafall här hemma då de som jag skrev GRUSAR storvägarna och de går massa lastbilar här.
sen har jag ingen riktig tillgång att tvätta smile har bara kallvatten som går att tvätta i hemma.

jag kan ta att nån tycker är bilen är skitful, men huvudsaken man själv tycker den är fin smile
Senast redigerat av Oceanmist (2 november 2014)


377 Inlägg
2 november 2014
#86
Får bli en gammal v70 d5.. inte så roligt kanske, men en isbil får det nog bli. smile
http://i61.tinypic.com/k2fkhd.jpg

1 Inlägg
2 november 2014
#88
2 stk xc70 2.5t och jeep grand cherokee 5.2, bra nok till mig(big smile)

1 711 Inlägg
2 november 2014
#90
Bara skoja, det lär få bli familjeräserminibussen, Toyota Previa!  så,  nu tappade jag kjolen!

;-)


Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
2 november 2014
#91
Köpte mej en bil som nästan ingen annan har som vinterbil, en volvo744 gle smile

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

5 686 Inlägg
3 november 2014
#92
Evildan skrev:
simlar skrev:
Blir att köra en -83as Volvo 245 med B23A, M46 och servostyrning.
Får väl duga, fick bilen gratis och besiktad 2år framåt så tongue
https://dl.dropboxusercontent.com/u/109 … 124246.jpg

En polering på den så, ser inte rostig ut på bilden iaf.

Jo poleras ska den när tiden finns. Knappt någon rost och har bara gått 22800mil. Har dock varit en bärplockarbil så är lite bärfläckar här och var på inredningen.


50 Inlägg
3 november 2014
#93
https://www1.garaget.org/archive/163/162181/367812/367812-3485818.jpg

124 Inlägg
4 november 2014
#94
Hur tänker ni som ställer av era roliga bilar lagom till vintern? På vintern blir ju en rolig bil ännu roligare big_smile

7 394 Inlägg
4 november 2014
#95
Weepy skrev:
Hur tänker ni som ställer av era roliga bilar lagom till vintern? På vintern blir ju en rolig bil ännu roligare big_smile

beror på,, en fin bil som blir förstörd av salt stenskott,, och risken för att någon ska köra in i den,,

nej de lite ovanligare bilarna får stå på vintern,, då kan man sladda runt i en mer vanlig slit å släng bil


V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
4 november 2014
#96
Pontiacen och Cadillacen får vila så passaten och fyrhjulsdriva seaten får rulla.
   https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1341/1341-a427ad6e50a3807244f58f52281bbb1e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1341/1341-93f386a4bf1608ca076367bc9c89b1f2.jpg
Senast redigerat av N_W (4 november 2014)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
4 november 2014
#97

Ett mycket klokt beslut! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
5 november 2014
#98
Vita_Vargen skrev:
Oceanmist skrev:
Jo de är en gammal volvo men ingen rost och kanonfin i lack smile lagt ner ett x-antal tusen på bilen... men klart folk ska klanka ner wink    börjar ju bli gamla bilarna och roligt om dem i fint skick...

Vem klankade ned? CHEEVA sa ju bara att det var en Svensson-bil från mitten av 90-talet? Lite hårdhudad får du ju vara om du ska köra Volvo som entusiast smile Pröva att vara original-volvo-enthusiast så ska du få höra saker wink

Och han har ju en poäng, jag menar 940 är ju helgalvade och har väldigt bra korrosionsskydd. Så länge man ser till att underhålla rostskyddet så är det inga farligheter med att åka med den på vintern. Visst sliter det mer än sommarhalvåret men är man noga med underhållet på sin bil är det inga större bekymmer.

Tack en som förstod ! Skillnaden mellan en vanlig 940 och en 245 turbo är att det tillverkades inte i närheten utav lika många som 940is. Dessutom så va 245 turbo lite speciell när den kom, då den var världens snabbaste kombi.

940in är en kanon vinterbil om man vill sladda, dussin bil delux.. Men visst det finns säkert någon speciell version utav 940 också


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
5 november 2014
#99
CHEEVA skrev:
Vita_Vargen skrev:
Oceanmist skrev:
Jo de är en gammal volvo men ingen rost och kanonfin i lack smile lagt ner ett x-antal tusen på bilen... men klart folk ska klanka ner wink    börjar ju bli gamla bilarna och roligt om dem i fint skick...

Vem klankade ned? CHEEVA sa ju bara att det var en Svensson-bil från mitten av 90-talet? Lite hårdhudad får du ju vara om du ska köra Volvo som entusiast smile Pröva att vara original-volvo-enthusiast så ska du få höra saker wink

Och han har ju en poäng, jag menar 940 är ju helgalvade och har väldigt bra korrosionsskydd. Så länge man ser till att underhålla rostskyddet så är det inga farligheter med att åka med den på vintern. Visst sliter det mer än sommarhalvåret men är man noga med underhållet på sin bil är det inga större bekymmer.

Tack en som förstod ! Skillnaden mellan en vanlig 940 och en 245 turbo är att det tillverkades inte i närheten utav lika många som 940is. Dessutom så va 245 turbo lite speciell när den kom, då den var världens snabbaste kombi.

940in är en kanon vinterbil om man vill sladda, dussin bil delux.. Men visst det finns säkert någon speciell version utav 940 också

Vart finns det källa på att den var Världens snabbaste kombi?

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

3 173 Inlägg

Sök