Fredagsnöje idag.
Hämtade ut plastidip burken. Tog loss grillen från bilen. Glömde ta bilder på hur grillen sitter och hur man får bort den, men kan ta nån bild när jag monterar grillen igen.
Sa förut att jag skulle dippa backspeglarna och emblemet på grillen. Tror jag väntar med det ett tag. Grillens "sarg"/ram dippades, samt grillens ribbor. Anledningen till att jag behåller backspeglarna som dom är just nu är för att jag alltid brukar dippa speglarna på mina stance:ade bilar. Behåller dom original tillsvidare
Audi emblemet (ringarna) i grillen förblir också original krom, tror det blir för mkt svart annars.
Så här blev resultatet iaf. Bilder från att jag tvättade av grillen i badkaret till slutresultatet.
Dock sätter jag dit grillen imorgon så den får torka ordentligt innan
Fick detta medel av min tidigare sponsor, och det funkar klockrent till all sorts rengöring.
Plockade bort quattro emblemet
Emblemet
Maskerade Audi emblemet så gott jag kunde. Jäkla trixigt när det är runda cirklar. Men här kommer en grej som då är bra med plastidip. Du behöver inte maskera 110% bra, där det är svårt att komma åt så kan du lämna det fältet öppet. När du sedan tar bort maskeringen så följer oftast färgen med där du inte maskerat tidigare. Om inte så kan du enkelt pilla bort det
Har man ingenstans att vara där det är varmt, så varför inte ta ugnen som hjälp?
75-100 grader. Ha inte för varmt! Då förstörs dippen på den yta där du dippat.
Maskeringen bortplockad
Rengjorde även quattro emblemet med en kniv. Inte världens finaste, men funktionsduglig
Hur emblemet såg ut tidigare
Efter rengörning
Done!