Först och främst..
Hittade en bmw med nästintill likadan mattgrön som jag lackade sist.
Och nu till däcket. Åkte till en däckverkstad som skulle kränga på däcket på en fälg, vilket inte gick som planerat. Däcket vill inte sträcka sig utåt på ena sidan, sidan som är innerst. Yttersidan så ligger däcket på som det ska. Han hade i 6kg luft för att se om det ville ge vika, men frågade mig om han skulle ha i mera. Men risken fanns då att spränga däcket istället. Eftersom min ekonomi är så pass kass just nu så bad jag det vara som det var istället, för 500kr för ett däck är ändå 500kr. Vill inte att det ska vara helt bortkastat.
Antingen tar jag med däcket på måndag och testar hos en annan verkstad, som krängt mina däck tidigare utan problem. Men just i detta fall handlar det nog inte om skicklighet, utan mera om jobb och tid.
Eller så skippar jag 215/40 däck som är på nu, och kör med 225/40. För det kommer ju absolut att gå, men blir inte lika snyggt!
Nu är det vissa som säger på fb att jag ska testa att köra i mera luft i däcket, så jag får väl chansa och göra det, sen hoppas på det bästa helt enkelt..
Bilder nedan:Annars ser det bra ut.