Hejsan
Klart att även BMW'n ska få sig en liten tråd.
Då jag lagt ner alldeles för mycket tid & pengar på volvon så har tankarna kretsat omkring i huvudet gällande vintern... Rost, dikesåkningar m.m... Kortfattat en stor klump med ångest...
Därför så fick det bli så att en andrabil skulle inhandlas, först var man sugen på volvo 740, man kretsade omkring där och hittade faktiskt inget vettigt för den prislappen som var satt, kollade lite närmare på mercedes och samma där. Därefter kom en BMW som var mycket lovande, skulle köpa den men var då långt hemifrån och hann tyvärr inte komma hem innan den var såld och ägaren ville ej hålla den, förståeligt men tråkigt ändå. Kort därefter så ville en kompis sälja sin V70R AWD, blev väldigt sugen, provkörde den, allt verkade bra och kursen på den var riktigt bra, dock så orkade jag inte pilla på med den då den behövde nya dämpare bak, elhisskontroll vänster fram och luktade rök (hatar cigaretter) tråkigt nog, så det blev pass på den.
Därefter så tog jag paus ifrån sökandet och hade inget intresse alls i en andrabil, scrollade runt på facebook bland allt trams och plötsligt så kom denna BMW upp i ett inlägg på en "köp & sälj"-grupp. Manuell, bakhjulsdriven, ingen liten fjantmotor, ingen volvo 740 och den hade tom. taklucka, så allt stämde och den vart väldigt intressant. Ett tag senare så var den nu i min ägo
Har ej några speciella planer på den, det hade jag ju dock inte på volvon heller och det ser man ju hur det slutade
Först av allt så ska den hållas i skick, är inte världens toppskick på den nu men man behöver ju ej göra det värre. Den ska få agera vinterbil heller så det kommer ej att vara något märkvärdigt, den är nyligen servad, en massa tänddelar utbytta samt styrservorem (om den heter så) och generatorremmen. Först upp så ska den städas och få vinterdäck, för tillfället så sitter det sommardäck på den.
En bild på härket, inget märkvärdigt just nu och lär nog förbli så, men man ska aldrig säga aldrig... Vill gärna styla den och hålla på men det är en vinterbil, så utgifterna på denna ska hållas nere. Tips på billig styling mottages gärna, ska iaf piffa upp lyktor fram och bak med toning/film hade jag tänkt. Utöver det så är jag öppen för förslag!
Är det någon som har vinterdäck så får den gärna säga till också...