när man inte har någon låt igång så brusar det lite i deskanterna om man lägger örat 1 dm från den. men det hörs inte om man börja spela musik. kan man få bort det lilla brumet? på något sätt.
någon sa att det kunde vara generatorstörningar. hur får man bort det i så fall?
japp det gör jag med delningsfilder imellan. mm det hösr om jag spela jätte lågt men det vår vara på volym ett eller två. och man får lägga örat till diskanten då. anners hörs det inte.
Senast redigerat av Jockecalibra (4 december 2006)
japp det gör jag med delningsfilder imellan. mm det hösr om jag spela jätte lågt men det vår vara på volym ett eller två. och man får lägga örat till diskanten då. anners hörs det inte.
Det är garanterat dålig jord på steget. Har haft samma bekymmer (med basar dock). Det har aldrig stört mig så inte orkat åtgärda det. Men prova byta jordpunkt för steget och mixtra runt tills det försvinner.
"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Eller dra en fet kabel till batteriet. och jorda i den sen.. om du inte vill ta hål i kaross eller dra bort nån lack..
Brukar väll säga att jordkabeln och ström kabeln ska ha samma kvadrat. Att dra en jord sladd fram till batteriet är bara onödigt och dessutom inte garanterat att han får bra jord för det.
"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
Jag har slipat bort lacken och jordat i plåten i skuffen men jordkabeln på steget var lite kort så jag har skarvat med en sockerbit kan det ha nån betydelse?????:S
jag har för mig att störningar kan uppstå om inte steg och stereo har samma jordpotential. jorda inte heller i punktsvetsad plåt.. sen kan det väl även vara en dålig lågnivå?
Jag har slipat bort lacken och jordat i plåten i skuffen men jordkabeln på steget var lite kort så jag har skarvat med en sockerbit kan det ha nån betydelse?????:S
Sockerbit till ett steg? Hur klena kablar har du?
// Gurra BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Jordkabeln ska vara lika tjock som pluskabeln Slipa bort färgen nånstans där det inte syns och dra en plåtskruv igenom med jordningen. Använd en ordentlig kabelsko